شناسهٔ خبر: 66698252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس مجمع بسیج شهرداری های کشور تاکید کرد؛

ضرورت درج شاخص عملکرد و روحیه بسیجی در ارزیابی کارکنان شهرداری

تبریز-رییس مجمع بسیج شهرداری های کشور بر ضرورت درج شاخص عملکرد و روحیه بسیجی در ارزیابی کارکنان شهرداری تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی حسن زاده روز پنجشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی مسئولین بسیج شهرداری‌های مراکز استان‌های کشور اظهار کرد: در راستای رویکرد مطالبه گری عنصر پیشگیری از وقوع هر گونه تخلفات احتمالی در بدنه شهرداری‌ها مورد پیگیری جدی قرار دارد تا جلوی فساد اداری با ظرافت و حساسیت خاصی گرفته شود.

وی تلاش برای پاکدستی کارمندان شهرداری‌ها را از جمله مسائل مهم بسیج شهرداری‌های استان‌ها برشمرد و ادامه داد: تلاش می‌شود کارمندان شاغل در شهرداری‌ها آلوده فساد اداری نشده و دچار لغزش نشوند، اما باید توجه داشت که در هر دستگاه اداری و سازمان اجرایی امکان فساد وجود دارد.

حسن زاده درج شاخص عملکرد و روحیه بسیجی در ارزیابی سالانه کارکنان شهرداری‌ها را یکی از اقدامات لازم در توجه تربیت نیروی انسانی کارآمد در ادارات عنوان کرد و افزود: افزایش کیفیت خدمات، ارتقای نظارت بر اجرای درست فرایندهای مدیریت شهری، زمینه سازی اتخاذ تصمیم‌های درست برای مدیریت شهری و جلب همراهی و مشارکت از ثمرات حضور کارکنان متعهد بسیجی در فعالیت‌های مدیریت شهری است.

وی تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی و ارزشی را از مأموریت‌های مهم بسیج شهرداری‌ها بیان و اضافه کرد: ترویج فرهنگ بسیجی در بین کارکنان، سیاستگذاری در بدنه مدیریتی شهرداری‌ها، بهره گیری از توان سپاه‌های استانی، کمک برای تصمیم سازی مدیریت‌های شهری، هدایت گری، اجرایی برنامه‌های مختلف و متنوع فرهنگی و اجتماعی، توسعه گفتمان مقاومت، توجه به اقتصاد مقاومتی و مردمی سازی شهرداری‌ها از دیگر مأموریت‌های بسیج شهرداری‌ها در تمام استان‌ها است.

حسن زاده با اشاره به برگزاری مجمع عمومی بسیج شهرداری‌های سراسر کشور سال گذشته در تهران، و ۲ روز گذشته در تبریز گفت: در این مجمع پیرامون اثر گذاری بسیج در بدنه شهرداری‌ها و نیز الگوسازی از عملکردهای نمونه شهرداری‌ها در دستور کار قرار داشت.

وی اشتراک مأموریت‌ها، تعریف برنامه‌های مشترک و الگوسازی از اقدامات شاخص را سه هدف اصلی و مهم مجمع بسیج شهرداری‌های استان‌ها در تبریز بیان کرد.

رحیم ملاحسینی، رئیس سازمان بسیج شهرداری تبریز هم در این نشست با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های با نشاط در جامعه ضروری است گفت: در این راستا سال گذشته مسابقات " جام پرچم" با حضور ۲۰ هزار نفر از نوجوانان زیر ۱۵ سال برگزار شد.

وی یکی از اقدامات بسیج شهرداری تبریز را مشارکت در اجرای طرح " راهیان نور" عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از اجرای این طرح بر عهده بسیج شهرداری است. به عنوان مثال ۲۰۰ نفر از کارکنان و اعضای خانواده آنها به مناطق عملیاتی جنوب یا شمالغرب اعزام می‌شوند.

بخش دوم در قالب همکاری با ستاد راهیان نور سپاه استان در تأمین اتوبوس‌های کاروان و بحث‌های مالی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به هزینه مصوب شورا برای راهیان نور اظهارکرد: در سال گذشته طبق مصوبه شورا سه میلیارد تومان برای اجرای طرح راهیان نور تخصیص یافته بود.

نظر شما