شناسهٔ خبر: 66698192 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خرید و فروش زباله جرم است؟

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از صدور مجوز کسب و کار برای ضایعات فروش‌ها گلایه کرد و گفت: این کار منجر به سوءاستفاده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، زباله هر چند بدبو و بدمنظره است، اما با تمام اینها آنقدر می‌توان از آن پول درآورد که به طلای کثیف مشهور است و همین موضوع باعث ایجاد مافیا در این حوزه شده است؛ مافیایی که از این ماجرا سود میلیاردی دارند.

موضوع مافیای زباله مسئله امروز و دیروز نیست افرادیکه با استخدام زباله گردها یا همان کولی کتفی‌ها از فعالیت هر کدام ماهیانه ۳۰ میلیون تومان سود می‌برند و پول‌های هنگفت به جیب می‌زنند، همین موضوع باعث شده علی‌رغم تمام برنامه ریزی‌ها برای حذف آن‌ها، اما مافیای زباله دست از سر این طلای کثیف بر ندارند.

در یک ساله گذشته با اقدامات انجام شده و تغییر در قرارداد پیمانکاران پسماند، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از کاهش ۷۰ درصدی زباله گردها در تهران خبر داد.

اما حالا رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از صدور مجوز کسب و کار برای ضایعاتی‌ها و تعریف این کار به عنوان شغل گلایه کرد و گفت: در درگاه ملی مجوزها برای ضایعات فروشی‌ها مجوز تعریف شده و این کار را شغل اعلام کردند که این منجر به سو ءاستفاده شده تا ضایعات فروش‌ها زباله خشک را از هرکسی بخرند.

وی گفت: افرادی که در طی شبانه روز ضایعات و زباله را جمع می‌کنند کسانی هستند مانند معتادین متجاهر، که هزینه‌های خود را از مخازن سطح شهر جمع می‌کنند و به ضایعات فروشی‌ها تحویل می‌دهند و از نظر قانونی این کار جرم است.

محمدی با بیان اینکه کسی که زباله را می‌خرد و می‌فروشد جرم مرتکب شده است، گفت: قانون این اجازه را نمی‌دهد، زیرا زباله‌ای که شهروندان بیرون از خانه قرار می‌دهند، مالکیت آن را به شهرداری داده و فقط شهرداری اجازه دارد آن را حمل کند، زیرا این کار مسائل زیست محیلی و تهدید بهداشت عمومی را به همراه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: اعلام کردیم اگر ضایعات فروشی‌ها زباله‌های خشک و شهری را خرید و فروش کنند جرم مرتکب شدند و بر اساس دستور قضایی گرفته شده ضایعات فروشی‌هایی که این کار را انجام دهند، پلمب می‌شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما