شناسهٔ خبر: 66698056 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آفریقای جنوبی در دادگاه لاهه:

باید به اسرائیل دستور داد که تجاوز به نوار غزه را متوقف کند

هیأت آفریقای جنوبی در جلسه دیوان بین المللی دادگستری تأکید کرد که حمله احتمالی اسرائیل به رفح منجر به نابودی نوار غزه خواهد شد و باید به تل‌آویو دستور داد که تجاوز به نوار غزه را متوقف کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، دیوان بین المللی دادگستری برای بررسی شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب نسل‌کشی در نوار غزه بار دیگر تشکیل جلسه داد.

هیأت آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری در این جلسه گفت: نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه همچنان ادامه دارد و ما مجبور شدیم برای جلوگیری از آن به دادگاه بازگردیم.

این هیأت افزود: شواهد فراوان و روشنی از قصد اسرائیل برای ارتکاب نسل کشی در غزه وجود دارد. دستورات قبلی دادگاه مانع از ارتکاب نسل‌کشی اسرائیل در غزه نشد. آنچه اکنون در رفح اتفاق می‌افتد، نشان دهنده آخرین گام اسرائیل در جهت نابودی نوار غزه است.

هیأت آفریقای جنوبی تأکید کرد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه اسرائیل به بمباران مناطقی که آن را امن توصیف می‌کند، ادامه می‌دهد. غیرنظامیان از جایی به جای دیگر در نوار غزه رانده می‌شوند و دادگاه باید هم اکنون اقدام کند. هیچ چیز نسل کشی را توجیه نمی‌کند، حتی حق دفاع از خود.

این هیأت تصریح کرد: جایی برای ۱.۵ میلیون نفر آواره در نوار غزه وجود ندارد و حمله گسترده به رفح ضربه مهلکی خواهد بود که منجر به نابودی غزه خواهد شد. باید به اسرائیل دستور داد که عملیات نظامی خود در نوار غزه را متوقف کند و فورا و به صورت کامل از آن خارج شود.

نظر شما