شناسهٔ خبر: 66697990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هشدار به کوهنوردان، طبیعت‌گردان و کشاورزان اردبیلی

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و سیلابی شدن مسیرهای مختلف انتظار می‌‌رود کوهنوردان و طبیعت گردان در روزهای آینده از فعالیت‌های معمول پرهیز کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی خدمتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: از امروز و با ورود سامانه بارشی شدت و ضعفی را در بارش‌های بهاری شاهد هستیم به طوری که بارش‌های ظهر امروز به آبگرفتگی برخی از معابر و مسیرهای ترددی مردم در شهرها منجر شد.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام هواشناسی این سامانه بارشی تا اواخر هفته آینده به صورت متناوب ادامه خواهد داشت و هواشناسی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرده که احتمال جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق استان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: نیروهای هلال احمر و سایر گروه‌های مردمی و بسیج به حال آماده‌باش درآمدند تا در صورت وقوع حوادث ناگوار و یا جاری شدن سیل به یاری هم‌‌استانی‌ها شتافته و اقدامات پیشگیرانه نیز مد نظر قرار گرفته است.

خدمتی افزود: در روزهای آینده در کنار خودداری هموطنان از کوهنوردی و طبیعت‌گردی بهتر است ساخت و ساز و کارهای عمرانی به ویژه در طبقات بالاتر متوقف شده و از ریزش احتمالی برخی مصالح جلوگیری شود.

وی به باغداران، دامداران و زارعان توصیه کرد تا در روزهای بارشی پیش رو از فعالیت‌های این حوزه در فضای باز به ویژه زنبورداری پرهیز کرده و مراقبت بیشتری را از گلخانه‌ها و مجموعه‌های تولیدی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل خاطرنشان کرد: این شرایط بارندگی همراه با رعد و برق و وزش تندباد و حاکم شدن هوای خنک تا روز چهارشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود در این مدت بارش‌های خوبی نیز در مناطق مختلف استان اردبیل به ثبت برسد.

انتهای پیام/131

 

نظر شما