شناسهٔ خبر: 66697806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون وزیر راه و شهرسازی:

۱۱ بیمارستان در کشور بهسازی و مقاوم سازی می شود

ساری- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهسازی و مقاوم سازی ۱۱ بیمارستان با چهار هزار تخت بیمارستان در دستور کار قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی نبیان عصر پنجشنبه در حاشیه سفر دولت به مازندران و بازدید از پروژه‌های راه و شهرسازی با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال و نیم گذشته بین سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات عمومی و دولتی و دفتر اسکان بشر ملل متحد با حمایت مالی دولت ژاپن تفاهم‌نامه‌ای در خصوص مطالعات و انجام بهسازی لرزه‌ای بیمارستان‌ها منعقد شد، گفت: تفاهم‌نامه در سه بند، مطالعات بهسازی و مقاوم‌سازی ۱۱ بیمارستان به استعداد ۴ هزار تخت بیمارستانی در سطح کشور را در برنامه قرار داد.

نبیان ادامه داد: بعد از اتمام مطالعات، مقاوم‌سازی دو بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری و بیمارستان بوشهر آغاز شد و به نتیجه رسید و در بهسازی لرزه‌ای بیمارستان ساری، مقاوم‌سازی در حوزه دیوارهای غیرسازه‌ای و استفاده از اتصالات انعطاف پذیر و استفاده از ساپورت‌های پیش ساخته صنعتی انجام شد.

وی تصریح کرد: در اجرای پروژه بهتاب در بیمارستان ساری، دانش فنی همکاران سازمان و همچنین مشاوران و پیمانکاران افزایش یافت. همچنین در بخش تولیدات صنعتی، سفارش استفاده از تولیدات داخل با نمونه محصولات جدید به کار گرفته شده در مقاوم سازی بیمارستان ساری افزایش یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: همه محصولات بکارگرفته شده در مقاوم سازی این دو بیمارستان، تولیدات داخلی است و برای نخستین بار برخی از این محصولات در کل کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

نبیان برگزاری ۱۱ کارگاه و دوره آموزشی در همکاری با مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را برای جامعه مهندسی کشور از دیگر مواردی برشمرد که در همکاری مشترک با دفتر اسکان بشر ملل متحد در ایران به ثمر نشست.

نظر شما