شناسهٔ خبر: 66697725 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

بازار تولید خودروهای برقی در دست چین

اقتصادنیوز: چین اکنون در تولید تراشه‌های نیمه هادی، خودروهای برقی و پنل‌های خورشیدی حرف اول را در جهان می‌زند. اما سیاستگذاری آن در رسیدن به این نقطه حائز توجه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، درطول چندین دهه چین به صورت روشمند برای تسلط بر صنایع حرکت کرده است، از ساخت اسباب بازی و لباس در دهه 1980 گرفته تا نیمه هادی‌ها و انرژی‌های تجدیدپذیر که امروز برآن تمرکز دارد. این کشور اکنون یک‌سوم از کالاهای تولیدی جهان را تولید می‌کند که بیشتر از تولید تجمیعی در ایالات متحده، آلمان، ژاپن، کره جنوبی و انگلستان است. مازاد تجاری چین در این کالاها برابر با یک‌دهم کل اقتصاد کشور است.

براساس گزارشی تحلیلی از نیویورک تایمز، این صادرات درحال افزایش است؛ به‌ طوری که سبب نگرانی از «مازاد ظرفیت» چین در میان بزرگ‌ترین شرکای تجاری آن شده است. رهبران ارشد در ایالات متحده و اروپا از چین خواسته‌اند تا میزان فروش خود به جهان را کاهش داده و واردات خود را افزاش دهد. روز سه شنبه، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تعرفه‌های آمریکا بر واردات خودروهای برقی، پنل‎‌‌های خورشیدی و دیگر کالاهای با تکنولوژی بالای این کشور را افزایش داد.

مشروح این گزارش را در اکوایران با عنوان « چین چگونه پیشگام خودروهای برقی جهان شد؟ » بخوانید.

برچسب‌ها:

نظر شما