شناسهٔ خبر: 66697544 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

زندگی در این خانۀ ژاپنی رویای همۀ بچه‌ها است! زندگی در این خانۀ ژاپنی رویای همۀ بچه‌ها است!

فرادید| وقتی مشتریان شما، زوجی با سه فرزند باشند و درخواست‌شان خانه‌ی خاصی باشد که بچه‌ها تا آخر عمر خاطره آن را گرامی بدارند، چه می‌کنید؟ به گزارش فرادید؛ معماران استودیوی Level پاسخ جالبی به این پرسش داده‌اند: خانه‌ای که سرزنده‌ترین عنصر قابل‌تصور طراحی را دارد: یعنی سرسره‌ای که در سه طبقه

صاحب‌خبر -

فرادید| وقتی مشتریان شما، زوجی با سه فرزند باشند و درخواست‌شان خانه‌ی خاصی باشد که بچه‌ها تا آخر عمر خاطره آن را گرامی بدارند، چه می‌کنید؟

به گزارش فرادید؛ معماران استودیوی Level پاسخ جالبی به این پرسش داده‌اند: خانه‌ای که سرزنده‌ترین عنصر قابل‌تصور طراحی را دارد: یعنی سرسره‌ای که در سه طبقه امتداد یافته است!

2

در این خانه که در سال 2009 در توکیوی ژاپن ساخته شده، معماران به جای قرار دادن سرسره کنار راه‌پله یا نصب آن در اتاق بازی، جسورانه آن را به بخش جدایی‌ناپذیری از خانه تبدیل کرده‌اند. پس از ورود به ورودی طبقه همکف خانه، از راه‌پله سمت راست و در امتداد دیوار بالا می‌روید و از طبقه اول به طبقه دوم می‌روید. بازگشت به پایین با استفاده از سرسره‌ای که در امتداد کل محیط داخلی ساختمان قرار دارد فقط چند ثانیه طول می‌کشد.

5

به گفته استودیوی معماری: «زمان زیادی را صرف کردیم تا زاویه مناسبی برای سرسره پیدا کنیم، بهترین مواد را برای سرسره بکار ببریم و از بهترین روش ساخت برای گوشه‌های منحنی استفاده کنیم، جاییکه دیوار باید تقویت می‌شد».

6

چهار گوشه ساختمان گرد است. طبقه اول که دارای یک فضای نشیمن-ناهارخوری و آشپزخانه است، با پله‌ها و سرسره احاطه شده است. یک مبل توکار به طول ۶ متر حس وحدت ایجاد می‌کند و همزمان نور حیاط از طریق پنجره‌ها به داخل نفوذ می‌کند. اتاق خواب طبقه دوم پارتیشن‌بندی ندارد و برای استفاده همه اعضای خانواده است. پیشخوان‌های گرد سایه‌های ملایمی در داخل ایجاد می‌کنند، در حالی که از بیرون ظاهر جذابی به ساختمان می‌دهند. 

3

آنطور که یکی از معماران می‌گوید: «یک ماه پس از اتمام پروژه و بعد از سکونت کارفرما از خانه بازدید کردیم و متوجه شدیم که بزرگترین شادی بچه‌ها تلاش برای بالا رفتن از سرسره به جای پایین آمدن از آن بود. چه راهی بهتر از این برای گنجاندن فضای بازی در زندگی خانوادگی؟»

5

6

7

stringio

مترجم: زهرا ذوالقدر

منبع: faradeed-188862

نظر شما