شناسهٔ خبر: 66696888 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

مدیریت بحران خراسان شمالی: مردم از منزل خارج نشوند

مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در اطلاعیه اعلام کرد که در پی سامانه بارشی جدید و احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر از مردم تقاضا می شود از منزل خارج نشوند.

صاحب‌خبر -

مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در اطلاعیه اعلام کرد که در پی سامانه بارشی جدید و احتمال سیلاب و آبگرفتگی معابر از مردم تقاضا می شود از منزل خارج نشوند.

در این اطلاعیه آمده است: به جهت ورود ۲ جبهه بارشی از سمت استان گلستان و سمنان به خراسان شمالی؛ همه مناطق خراسان شمالی تا دقایقی دیگر دچار بارش های شدید و وقوع سیلاب لحظه ای خواهد شد.

این اطلاعیه می افزاید: احتمال آبگرفتگی و سیلاب جاده ها وجود دارد و مردم تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

جلسه فوق‌العاده پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان شمالی با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی عصر امروز (پنجشنبه) برگزار شد

سامانه بارشی که از روز دوشنبه در استان فعال شده است سبب وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران، برخی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق می شود و در نقاط مستعد تگرگ پیش بینی شده است.

این سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان بویژه در شرق، جنوب و جنوب شرق یعنی شهرستان های شیروان، فاروج، اسفراین و بام و صفی آباد خواهد بود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

سیلاب سه روستا در تربت‌حیدریه را فرا گرفت

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: باران‌های شدید امروز منجر به بروز سیلاب در سه روستای بخش «کدکن» این شهرستانشد.

سید علی موسوی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش تگرگ شب گذشته در روستای «گرماب جلگه رخ» تربت حیدریه گزارش شد که تاکنون از بروز مشکل برای معابر بین شهری و روستایی این شهرستان گزارشی نرسیده است.

وی ادامه داد: دستگاه های امدادی و خدماتی شهرستان تربت حیدریه در حالت آمادگی کامل قرار داشته تا در صورت بروز مشکل برای اهالی و مسافران خدمات دهی داشته باشند.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تربت حیدریه بیان کرد: شهروندان با توجه به اخطار و هشدار نارنجی هواشناسی باید تا روزهای میانی هفته آینده تردد غیر مجاز و صعود به ارتفاعات و همچنین توقف در حاشیه مسیل‌ها در این شهرستان نداشته باشند.

تربت حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع شده است.

هشدار پلیس به رانندگان در محورهای خراسان شمالی

فرمانده پلیس راه خراسان شمالی گفت: رانندگان با توجه به لغزندگی محورها سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سرهنگ رحمان اسپیدکار در گفت و گو با ایسنا در خصوص تشریح آخرین وضعیت جاده‌ها در ساعت ۱۵:۳۰ امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ گفت: با توجه به شدت بارندگی‌ها در محور جوزک (آشخانه_چمن بید) در قسمت‌هایی از جاده شاهد جاری شدن سیل هستیم.

وی افزود: در گردنه‌های اسدلی و امین الله با توجه به بارندگی، لغزندگی جاده قابل توجه است و در محور گرمه نیز لغزندگی جاده را داریم. هم چنین برای محورهای راز، شیروان و اسفراین با توجه به ابری بودن هوا انتظار بارندگی و لغزندگی معابر را داریم.

سرهنگ اسپیدکار از شهروندان خواست با توجه به صدور هشدارهای متعدد در خصوص احتمال سیل و مسدود شدن جاده‌ها از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت حرکت در جاده ها با رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی، سرعت مطمئنه را نیز رعایت کنند./ایسنا

 

برچسب‌ها:

نظر شما