شناسهٔ خبر: 66696436 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

به وقت عطر خوش رضوی در جزایر ایرانی خلیج فارس

همزمان با دهه کرامت و در آستانه میلاد باسعادت امام رضا (ع) ، کاروان خادمان رضوی در جزایر بوموسی، فارو، سیری، تنب بزرگ و کوچک حضور یافت و سراسر این جزایر را عطر خوش رضوی فراگرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه خبرگزاری تسنیم دفتر جزایر خلیج فارس، با حضور کاروان خادمان رضوی در این جزایر، مسوولان، نیروهای نظامی و خانواده‌هایی که همراه این نیروها در این مناطق به سر می‌برند، به استقبال آنها رفته و عطر خوش رضوی را نفس کشیدند و اشک شوق و دلتنگی برای امام هشتم شیعیان بر دیده‌هایشان درخشید.

کاروان خدام رضوی همزمان با دهه کرامت در جزایر فارو، تنب بزرگ و تنب کوچک و سیری حضور یافتند و با مردم و رزمندگان و خانواده‌های آنان و کارکنان شرکت نفت در جزیره سیری دیدار کردند.

همزمان با حضور این کاروان در جزیره بوموسی نیز برنامه‌هایی از قبیل جشن بزرگ بزم نور ویژه محله‌های امام رضایی (محله کرامت)، دیدار با پیرغلام اهل بیت آقای بابلی حسین زاده، دیدار با جمعی ازپرسنل نیروهای نظامی و مستقر در جزیره بوموسی، حضور در گلزار و یادمان شهدای گمنام، دیدار با سربازان پایگاه‌های مرزبانی دریایی و نظامی حضور در بین نمازگزاران مسجد جامع، تقدیر از فعالان و خادمین فرهنگی و تقدیر از خانواده شهید دادخدازاده در این جزیره برگزار شد.

مراسم جشن دخترانه ماه ویژه دختران و خانواده‌های ساکن در جزیره تنب بزرگ نیز برگزار شد و تجلیل از فرمانده نیروی ویژه دریایی در فارو در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی در این جزیره و نیز مراسم استقبال و دیدار با مرزبانان و دریادلان همیشه بیدار و قهرمان خلیج تا ابد فارس در جزیره سیری و برگزاری مراسم جشن مردم ساکن در سالن ورزشی این جزیره، صورت گرفت.

حدفاصل سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) (اول تا 11 ذیقعده) به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

دهه کرامت 1403 از جمعه 21 اردیبهشت 1403، 1 ذی القعده 1445 و 10 می 2024 شروع و تا دوشنبه 31 اردیبهشت 1403، 11 ذی القعده 1445 و 20 می 2024 ادامه دارد.

دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در 1 ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در 11 ذی‌القعده پایان می‌یابد.

در دهه کرامت برنامه‌های جشن و شادی در ایران برگزار می‌شود و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روزهای یکم ذی‌القعده به عنوان روز دختر، پنجم ذی‌القعده روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرک، 6 ذی‌القعده روز بزرگداشت احمد بن موسی بن جعفر معروف به شاهچراغ و 9 ذی القعده روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.

انتهای پیا/7558/.

 

نظر شما