شناسهٔ خبر: 66696353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جشنواره خیران مدرسه‌ساز در اردبیل برگزار شد

بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز با شعار «خیران مدرسه‌ساز، پیشران ایران قوی» در اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، در این جشنواره که عصر امروز با حضور مسئولان و جمعی از خیران کشوری و استانی در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، کمک‌های خیران برای ساخت مدرسه جمع‌آوری و قرار شد بعد از جمع‌بندی مبالغ جمع‌آوری شده امکان ارائه کامل دستاوردهای این جشنواره فراهم آید.

رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل در این جشنواره اظهار داشت: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون خیران اقدام به ساخت 460 پروژه مدرسه‌سازی کردند که در قالب یک‌هزار و 835 کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است.

جواد قرآن‌‌نویس تصریح کرد: این واحدهای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در سطح استان احداث شده و تعداد 54 پروژه نیز در قالب 177 کلاس درس در حال اجرا است.

وی گفت: تاکنون شاهد برگزاری 26 جشنواره خیران مدرسه‌ساز هستیم و سه جشنواره بانوان خیر مدرسه‌ساز نیز در سطح استان برگزار شده است.

رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل افزود: در بیش از 10 شهرستان استان اردبیل ساخت پروژه‌های مردمی و مشارکتی و خیران را شاهد بودیم و در حال حاضر در 11 شهرستان استان پروژه‌های خیری و مشارکتی در حال اجرا است.

قرآن‌نویس جمع کل تعهدات خیران را در 25 جشنواره برگزار شده بالغ بر چهار هزار و 622 میلیارد ریال اعلام کرد و ادامه داد: پروژه‌های شاخص خیری مدرسه 30 کلاسه دارالفنون اردبیل و مدرسه 12 کلاسه مصلانژاد بوده که شاهد بهره‌برداری از این واحدهای آموزشی برای استفاده دانش‌آموزان استان از این مدارس احداثی مناسب با معماری مطلوب بودیم.

وی با قدردانی از همراهی استاندار اردبیل و سایر مسئولان در ترغیب خیران برای امر مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: در برخی از شهرهای استان نظیر پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اردبیل سرانه فضای آموزشی کمتر از 2 متر مربع است که این رقم باید به بالاتر از هشت متر مربع برسد.

رییس مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اردبیل اهتمام استاندار اردبیل را در ساخت 2 هزار کلاس درس یادآور شد و اضافه کرد: از این تعداد 500 کلاس درس به همت خیران عملیاتی و اجرایی شده و در سریعترین زمان تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

در این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز به برگزاری این رویداد با شعار «همه با هم یک‌صدا برای ایران قوی» بیان کرد: برای داشتن ایران قوی ما به چشم‌انداز 20 ساله توجهی جدی کردیم تا در قالب این چشم‌انداز مدرسه توانمند و قوی را احداث و تحویل نسل آینده دهیم.

کلام‌الله صفری در ادامه سخنان خود یادآور شد: برای ساختن ایران قوی نیاز به مدرسه قوی، دانش‌آموز و معلم قوی داریم و ما باید همه زیرساخت‌ها را در بهترین شرایط فراهم کرده و امکان بهره‌برداری آن را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: فضاهای آموزشی استان وضعیت نامناسب و بسیار وحشتناکی را دارد و ضروری است در توسعه فضاهای آموزشی توجهی جدی انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: استان اردبیل در بحث استعداد دانش‌آموزی رتبه پنج کشور را دارد اما دلیل اینکه دانش‌آموزان این استان در کنکور و امتحانات نهایی رتبه‌های پایین‌تری را دارند، به دلیل نبود امکانات و تجهیزات مناسب و زیرساخت مدرسه است که انتظار می‌رود این مشکل در قالب این جشنواره‌ها و همراهی خیران حل و فصل شود.

انتهای پیام/131/.

 

نظر شما