شناسهٔ خبر: 66696261 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زلنسکی نسبت به وضعیت دشوار خارکیف هشدار داد

اقتصادنیوز: «ولودیمیر زلنسکی» امروز (پنجشنبه) پس از دیدار با فرماندهان نظامی خود در نزدیکی خط مقدم، گفت که اوضاع نظامی منطقه خارکیف واقع در شمال شرقی اوکراین، «بسیار دشوار» اما همچنان «تحت کنترل» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت که زلنسکی پس از شنیدن گزارش های فرماندهان مستقر در شهر خارکیف واقع در ۳۰ کیلومتری مرز روسیه، در پیامرسان تلگرام نوشت: وضعیت در منطقه خارکیف به طور کلی تحت کنترل بوده و سربازان ما خسارات قابل توجهی به اشغالگران وارد می کنند. با این حال، (اوضاع) منطقه همچنان بسیار دشوار است.

خبر مرتبط
بیانیه مهم وزارت دفاع روسیه درباره تصرف دو شهرک در خارکیف و دونتسک

اقتصادنیوز: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ۲ منطقه در خارکیف و دونتسک را به تصرف خود درآورده است.

وزارت دفاع روسیه دیروز چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲ منطقه دیگر در خارکیف و یک منطقه در زاپوریژیا جنوبی را تصرف کرده اند.

خبر مرتبط
تک و پاتک روسیه و اوکراین/ مسکو به خارکیف حمله کرد؛ کی‌یف بلگورد را به آتش کشید

اقتصادنیوز: اوکراین از حمله روسیه به مناطق لویو و خارکیف خبر داد؛ حمله ای که به کشته و زخمی شدن تعدادی افراد متجر شد و برخی از زیرساخت‌ها نیز هدف قرار گرفت؛ در عین حال خبرها از حمله نیروی مسلح اوکراین به منطقه بلگورود روسیه حکایت دارد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌هایی از گروه نظامی شمال روسیه پس از درگیری‌های شدید، شهرک‌های «هلی‌بوکه» و «لوکیانتسی» در استان خارکیف را تصرف کرده و «تا عمق منطقه دفاعی» نیروهای اوکراینی پیشروی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه به درگیری شدید در سایر بخش‌های منطقه خارکیف نیز اشاره و اعلام کرد که نیروهای مسکو سه ضد حمله اوکراین را دفع کردند.

نظر شما