شناسهٔ خبر: 66696221 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

سکه روی موج هیجانات بازار طلا سکه روی موج هیجانات بازار طلا

به گزارش اکوایران، سکه‌بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب می‌گفتند احتمالا بازار سکه در آخرین روز کاری هفته بار دیگر آرایش صعودی خواهد گرفت. این دسته از معامله‌گران برای این پیش‌بینی خود به نوسانات بازار جهانی طلا اشاره می‌کردند. قیمت طلا طی روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) به بالاترین سطح سه هفته

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، سکه‌بازان در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب می‌گفتند احتمالا بازار سکه در آخرین روز کاری هفته بار دیگر آرایش صعودی خواهد گرفت. این دسته از معامله‌گران برای این پیش‌بینی خود به نوسانات بازار جهانی طلا اشاره می‌کردند.

قیمت طلا طی روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) به بالاترین سطح سه هفته اخیر خود افزایش پیدا کرد. این افزایش پس از آن رخ داد که داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا در آوریل، کمتر از حد انتظار افزایش یافت که باعث شد شاخص دلار و بازده اوراق خزانه‌داری آمریکا با کاهش همراه شوند.

بنابراین، اونس، عصر چهارشنبه  به ۲۳۸۴دلار رسید و بامداد پنجشنبه تا سطح ۲۳۹۶ دلار بالا رفت. البته لازم به ذکر است که این فلز گران‌بهای جهانی در حال حاضر در محدوده ۲۳۹۲ دلار قرار دارد. فنی‌های بازار می‌گویند که اونس طلا مرزمقاومتی ۲۴۰۰ دلار را پیش روی خود دارد و اگر بالای آن تثبیت دهد این اتفاق می‌تواند بر قدرت جناح افزایشی بازار سکه بیفزاید.

در مقابل عده‌ای دیگر معتقدند که مولفه تاثیرگذارتر بر روی نوسانات سکه امامی، نرخ ارز است. به گفته آنها شواهد گویای آن است که نرخ دلار در شرایط کنونی در یک منطقه خاص در حال نوسان است و قدرت کافی برای صعود ندارد. بنابراین در صورتی که نرخ دلار درجا بزند، این اتفاق می‌تواند اثر طلای جهانی بر روی قیمت سکه را تعدیل کند.

در مجموع تکنیکالیست‌ها با اشاره به نوسانات طلای جهانی می‌گویند که سکه‌بازان در روز پنجشنبه مرز ۴۱ میلیون تومان را پیش روی خود دارند. در غیر این صورت، اگر پایین مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شود، احتمال کاهش سکه تا نیمه کانال مذکور محتمل است.

منبع: ecoiran-63643

نظر شما