شناسهٔ خبر: 66696030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

شرایط خرید و ثبت‌نام لاستیک دولتی ۱۴۰۳ شرایط خرید و ثبت‌نام لاستیک دولتی ۱۴۰۳

به گزارش شبکه شرق، معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: برای خرید لاستیک دولتی الزامی به ثبت و استفاده از سامانه نیست، بلکه می‌توان به فروشنده مراجعه و با دادن اطلاعات به فروشنده، تایر درخواست کرد. سودابه فرقانی، معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در مصاحبه با رادیو اقتصاد

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه شرق، معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت گفت: برای خرید لاستیک دولتی الزامی به ثبت و استفاده از سامانه نیست، بلکه می‌توان به فروشنده مراجعه و با دادن اطلاعات به فروشنده، تایر درخواست کرد.

سودابه فرقانی، معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار کرد: لاستیک حساسیت ویژه‌ای در حمل و نقل دارد از این‌رو، تولید و توزیع آن با حساسیت رصد می‌شود.

او افزود: سال گذشته، در خصوص تایرهای پرمصرف قواعدی از جمله استعلام از هویت، سند و مالک خودرو وضع شد تا تایر به دست مصرف‌کننده واقعی برسد و سودجویی انجام نشود.

فرقانی بیان کرد: هر متقاضی، چهار حلقه تایر می‌توانست دریافت کند اما نگرانی از افشای اطلاعات ما را بر آن داشت در داشبورد سامانه تخصیص و توزیع کالا متقاضی اطلاعات را ثبت کند و با کد پیش ثبت نام و مراجعه حضوری به فروشنده بتواند درخواست خود را دریافت کند.

معاون دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت درباره مسائل و مشکلات سامانه گفت: الزامی برای ثبت و استفاده از سامانه کالا نیست؛ بلکه می‌توان به فروشنده مراجعه و با دادن اطلاعات به فروشنده تایر درخواست کرد اما با توجه به دستورالعمل ابلاغی به محض اینکه قیمت حاشیه بازار با قیمت اصلی یکسان شود این سامانه و ثبت استعلام‌ها ضروری است.

او ادامه داد: برای جلوگیری از سوداگری، سامانه راه‌اندازی شده که در صورت اصلاح قیمت‌ها دیگر اجباری به این سامانه نخواهد بود.

لاستیک  در پاسخ به استعلام‌های برخط در سامانه و ایرادهای متقاضیان عنوان کرد: امیدواریم با توجه به وضعیت تایر و قیمت‌گذاری‌ها این کالا سامان یابد.

منبع: sharghdaily-930947

نظر شما