شناسهٔ خبر: 66696022 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کار گروهی، تعیین آرمان و صبر لازمه موفقیت هیئت است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، صبر، تعیین آرمان و کار گروهی را از جمله الزامات کار تشکیلاتی و لازمه فعالیت موفقیت هیئت‌ها عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، در سومین همایش سرشبکه‌های هیئت و تشکل‌های دینی که امروز 27 اردیبهشت با عنوان «میان‌داران جهاد 3» در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، طی سخنانی بر لزوم جهاد تبیین در در تشکل‌های دینی تأکید کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تعیین رسالت انسان‌ها در قرآن کریم اظهار داشت: یکی از رسالت‌های مؤمنین ایجاد بسط ید برای ولی و رهبر جامعه است. به عنوان مثال وجوهات شرعی که برای امام معصوم پرداخت می‌شود، برای رهبر جامعه بسط ید ایجاد می‌کند.

او با بیان اینکه به منظور بسط ید برای رهبر جامعه اسلامی نیاز به فکر و اندیشه داریم، تصریح کرد: آیت الله بهجت (ره) در پاسخ به پرسش یکی از روحانیون که قصد شرکت در انتخابات و ورود به مجلس را داشت، فرمود ورود به مناصب عالیه و متوسطه اگر در آینده به گناه می‌افتید حرام است، اما مجلس محل عناوین ثانویه است و اجرای عناوین ثانویه باید زیر نظر زعیم باشد و زعیم بدون دلیل نظر نمی‌دهد. حضور شما برای این است که نظر ولی را تشریح کنید تا نمایندگان مجلس هم به صورت معتدل عمل کنند.

حریزاوی با اشاره به مسئولیت جهاد تبیین در تشکل‌های دینی گفت: لازم است مصلحت جامعه و امت اسلامی تبیین شود. اما اینکه این موضوع مهم از چه طریق با چه ادبیاتی انجام شود، موضوعی است که باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد.

 

 

او هیئت را به عنوان تشکیلات عمیق، گسترده و میراث سترگ تاریخی ارزیابی کرد و گفت: چنین تشکیلاتی را اهل بیت (ع) به وجود آوردند. به طوری که در دوران خفقان عباسی، هیئت‌های خانگی راه‌اندازی شد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیلات خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی‌رود تشکیلات یکی از فرایض هر گروه مردمی است که هدفی را دنبال می‌کنند.

او ادامه داد: تشکیلات یعنی نظم، تقسیم وظایف، ارتباط و اتصال و زنجیره‌ای کار کردن. چنین روندی نه تنها بد نیست، بلکه اتفاقی خوب و ضروری به حساب می‌آید. زیرا در دنیا هیچ کاری بدون تشکیلات پیش نمی‌رود.  انقلاب اسلامی هم بدون تشکیلات پیش نرفت و پیروز نشد. انقلاب یعنی یک نظم و سازماندهی که برای دگرگون کردن نظام شیطانی و طاغوتی در مقابل پیش می‌آید.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به کار گروهی تصریح کرد: سازمان و تشکل سیاسی می‌تواند همه نیروها را در یک جهت حرکت درآورد، بالقوه را بالفعل کند، از انحراف جلوگیری کرده و نیروهای کم کار و راکد را شتاب دهی بخشد.

او به دستور قرآن مبنی بر کار گروهی اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره آل عمران می‌فرماید ای اهل ایمان صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید. درواقع در کار تشکیلاتی صبر لازم است و باید صبر در آن ایجاد شود، به این صورت که افرادی که کار تشکیلاتی می‌کنند یا با یک تشکیلات کار می‌کنند، آدم‌های صبورتری باشند.

حریزاوی با اشاره به لزوم تعیین آرمان و چشم‌انداز در کار تشکیلاتی خاطرنشان کرد: اصول کار تشکیلاتی از منظر رهبر انقلاب شامل خودسازی، تزکیه، برنامه ریزی و ابتکار، هماهنگی در کار، همکاری، مشارکت و برخی موارد دیگر است.

او با بیان اینکه ارزش کار تشکیلاتی زمانی است که آرمان در آن مشخص می‌شود، ادامه داد: آرمان به عنوان هدفی بلندمرتبه، ملکوتی و مقدس تعبیر می‌شود. به این صورت تمام هیئت‌ها و تشکل‌ها باید برای یک هدف که آن جهاد تبیین است تلاش کنند. البته جای امیدواری است که هیئت‌ها در حوادث اجتماعی و مسائل سیاسی دینی به خوبی مسئولیت خود را انجام دادند.

انتهای پیام/

 

نظر شما