شناسهٔ خبر: 66695925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند

قم- نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند که این امر نشان از نقش مهم شوراها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیرآبادی فراهانی ظهر پنجشنبه در اختتامیه هفتاد و یکمین اجلاس مشورتی شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور گفت: یکی از دلایلی که موجب شده تا نقش و جایگاه شوراها کمرنگ شود، تفسیرهای مختلفی است که از قانون اساسی در زمینه کارکرد و مأموریت‌های شوراها می‌شود.

نماینده قم در خانه ملت بیان کرد: باید نگاه‌ها به شورای اسلامی شهر تغییر کند و اختیارات این نهاد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مدیریت و اداره ۷۵ درصد جمعیت کشور را شوراها بر عهده دارند گفت: این امر نشان از نقش مهم شوراها است که البته در این حوزه اعتبارات لازم در اختیار شوراها و مجموعه مدیریت شهری قرار ندارد.

امیرآبادی فراهانی ادامه داد: مردم در ارتباط با شهرداری‌ها مسائل و مشکلاتی دارند که حل بخشی از آنان از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا صورت می‌گیرد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی سخنان در زمینه مدیریت شهری عملی نیست و مانعی برای سرمایه گذاری خواهد بود و این در حالی است که شوراها و مدیریت شهری بودجه لازم برای اداره شهر را ندارد و امکان استفاده از منابع دولتی در این عرصه فراهم نیست.

امیرآبادی فراهانی تاکید کرد: امروز شوراهای اسلامی شهر و روستا نیازمند حمایت از سوی مجلس و دولت هستند.

وی ادامه داد: بسیاری از افرادی که در شوراها حضور دارند افراد متدین و متخصص هستند، هر چند که ممکن است اتفاقاتی در برخی شوراهای کشور رخ دهد که البته نباید این معدود موارد بزرگنمایی شود.

نظر شما