شناسهٔ خبر: 66695553 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

رقابت حدود ۶۰۰ طلبه در مرحله دوم المپیاد علمی مدارس علمیه قم

مدیر آموزش سطح یک حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه ۵۸۸ نفر از طلاب برگزیده مرحله اول در مرحله دوم المپیاد علمی شرکت کرده‌اند، گفت: نشاط آزمون‌های علمی طی سه سال گذشته فضای رکودی که به واسطه کرونا شکل گرفته بود را از بین برده و برقراری حس رقابت میان طلاب یک پویایی خاصی ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام سید مهدی نقشه‌چی، مدیر آموزش سطح یک حوزه علمیه قم، امروز پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت، در حاشیه برگزاری دومین مرحله المپیاد علمی طلاب در مسجد امام حسن عسکری (ع) طی گفتگو با خبرنگار حوزه به ارائه توضیحات پیرامون این المپیاد علمی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

المپیاد علمی به کشف استعداد طلبه کمک می‌کند / لزوم توجه ویژه به برگزیدگان المپیادها

وی با اشاره به اینکه امسال سومین سال متوالی آزمون علمی مدارس علمیه حوزه علمیه قم بعد از همه‌گیری کرونا برگزار شده است، گفت: در مرحله اول المپیاد که در سطح مدارس برگزار شد تمام طلاب پایه یک تا شش شرکت نمودند و برگزیدگان به مرحله دوم راه پیدا کردند.

ببینید:

تصاویر دومین مرحله المپیاد علمی طلاب مدارس علمیه قم

مدیر آموزش سطح یک حوزه علمیه قم با اعلام اینکه ۵۸۸ طلبه در مرحله دوم المپیاد علمی شرکت کرده‌اند، افزود: مرحله دوم المپیاد علمی شامل دروس صرف، نحو، منطق، بلاغت، کلام، فقه و ‌اصول می‌شود و برگزیدگان این المپیاد به آزمون کشوری معرفی خواهند شد.

حجت‌الاسلام نقشه‌چی با اشاره به اینکه در آزمون مرحله اول، نقاط قوت و ضعف مدارس علمیه مشخص می‌شود، افزود: در برخی از مدارس در برخی از علوم برجستگی‌ها و ویژگی‌های خاصی مشاهده می‌شود که تلاش می‌کنیم تجربیات آنان به مدارس دیگر انتقال داده شود. همچنین در برخی مدارس ممکن است در بعضی علوم‌ کاستی‌هایی باشد که سال‌گذشته آسیب‌شناسی صورت گرفت و در صدد رفع آنها برآمدیم.

رقابت حدود ۶۰۰ طلبه در مرحله دوم المپیاد علمی مدارس علمیه قم



وی خاطرنشان کرد: نشاط علمی آزمون‌های علمی طی سه سال گذشته فضای رکودی که به واسطه کرونا شکل گرفته بود را از بین برده و برقراری حس رقابت میان طلاب یک پویایی خاصی ایجاد کرده است.

مدیر آموزش سطح یک حوزه علمیه قم با اشاره به طراحی هدفمند سؤالات المپیاد علمی عنوان کرد: در آزمون علمی مرحله دوم تلاش کرده‌ایم با نگاهی که در سؤالات می‌آوریم، روش خواندن دروس را به طلاب القا کنیم بگونه‌ای که طلبه از سوال‌ها بفهمد که باید درس را چگونه بخواند.

وی افزود: در مرحله دوم المپیاد علمی، طلاب پایه یک آزمون صرف، طلاب پایه دو آزمون نحو، طلاب پایه سه بین منطق و بلاغت مخیر، طلاب پایه چهار میان‌کلام و اصول مخیر و طلاب پایه پنج و شش نیز در آزمون مشترک فقه و اصول شرکت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام نقشه‌چی با اشاره به اینکه نتایج آزمون مرحله دوم هفته بعد مشخص خواهد شد، گفت: هر طلبه‌ای که نمره بالای ۷۰ درصد را کسب کند به المپیاد مرحله کشوری معرفی می‌شود، در سطح استانی نیز ۱۰ نفر برتر رشته‌ها تقدیر می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما