شناسهٔ خبر: 66695212 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بازار گزارش می دهد؛

ارزش بازار لوازم یدکی ۱۰۰ همت است| هایپرکار فارغ التحصیلان را دعوت به همکاری کرد

حسین پور مدیرعامل هایپرکار در مورد بازار لوازم یدکی گفت: براساس آخرین آمار گردش مالی بازار قطعات در سال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این بازار در اختیار ایساکو و سایپایدک است.

صاحب‌خبر -

امید محمدی؛ بازار: بازار لوازم یدکی خودرو در کشور به ارزش ۲ میلیارد دلار رسیده است، رشد صنایع خودروسازی و توسعه محصولات سبب شده این بازار نیز به تبع خودروسازی ارتقا یابد. متاسفانه معاملات لوازم یدکی در بازار قطعات خودرو کشور هنوز به شیوه سنتی انجام و ظاهرا جز یک مجموعه سایر شرکت ها و تولیدکنندگان حاضر به تغییر این سیستم نیستند. فقدان نوآوری در عرضه لوازم یدکی سبب شده تا قطعات تقلبی و کم کیفیت نسبت به گذشته بیشترین سهم بازار را به خود اختصاص دهند. مجموعه «هایپر کار» برای تغییر در نظام سنتی فروش لوازم یدکی و توسعه فعالیت خود اقدام به همکاری و جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت ایجاد ارتباط صنعت و دانشگاه کرده است. صبح امروز هایپر کار میزبان ۶۰ نفر از فارغ التحصیلان رشته های صنایع، بازرگانی، مارکتینگ و غیره جهت همکاری و تعامل بود.

ارزش بازار لوازم یدکی ۱۰۰ همت است| هایپرکار فارغ التحصیلان را دعوت به همکاری کرد

حسین پور: لاستیک خودروها و روغن موتور جزو محصولاتی هستند که براساس قانون باید با قیمت مصوب دولت به دست مشتریان برسد

بازار لوازم یدکی چقدر ارزش دارد؟

سهیل حسین پور مدیرعامل هایپرکار با اشاره به آَشفتگی بازار لوازم یدکی خودرو در کشور، گفت: عمده قطعاتی که در این بازار عرضه می شود تقلبی و کم کیفیت است، از سوی این محصولات قیمت های بسیار بالایی دارند. از همین رو هایپرکار راه اندازی شد تا وضعیت عرضه لوازم یدکی بهبود یابد.

پور مدیرعامل هایپرکار با اشاره به اینکه فضای امن برای مالکان خودروها جهت خرید قطعات ایجاد کردند، اظهار داشت: بزودی ۱۶ شعبه از هایپرکار در سراسر کشور راه اندازی می شود و اکنون بزرگترین فروش لوازم یدکی در فضای مجازی متعلق به این شرکت است.

ارزش بازار لوازم یدکی ۱۰۰ همت است| هایپرکار فارغ التحصیلان را دعوت به همکاری کرد

حسین پور با اشاره به دعوت فارغ التحصیلان دانشگاهی به مجموعه هایپر کار بیان کرد: در کشور ۱۲۰۰ واحد قطعه سازی وجود دارد که براساس آخرین آمار از این تعداد فقط ۷۰۰ واحد فعال هستند، در صورت تعامل و همکاری با فارغ التحصیلان آن ها را نیز به انجمن قطعه سازان جهت همکاری معرفی خواهیم کرد.

مدیرعامل هایپرکار در خصوص گردش مالی بازار قطعات و اهمیت تغییر رویه عرضه لوازم یدکی، توضیح داد: براساس آخرین آمار گردش مالی بازار قطعات در سال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است. شرکت ایساکو و شرکت سایپا یدک سهمی کمتر از ۲۰ درصد این بازار را دارند. بنابراین ۸۰ هزار میلیاردتومان از گردش مالی بازار لوازم یدکی در اختیار قطعات بی کیفیت، تقلبی و قاچاق است. متاسفانه برخی از قطعات موجود در این بازار استانداردهای خودرویی را پاس نمی کنند.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰ میلیون خودرو در کشور تردد می کند و این تعداد وسلیه نقلیه نیازمند قطعات با کیفیت جهت حفظ ایمنی و کاهش آلایندگی هستند.

حسین پور در پاسخ به سوال خبرنگار «بازار» مبنی براینکه در هایپر کار لاستیک خودرو با نرخ دولتی عرضه می شود، بیان کرد: لاستیک خودروها و روغن موتور جزو محصولاتی هستند که براساس قانون باید با قیمت مصوب دولت به دست مشتریان برسد، متاسفانه کمتر مالک خودرویی از این موضوع آگاهی دارد. بنابراین در مجموعه هایپرکار دو محصول مذکور با نرخ مصوب دولتی عرضه می شود.

ارزش بازار لوازم یدکی ۱۰۰ همت است| هایپرکار فارغ التحصیلان را دعوت به همکاری کرد

نیسان به گروه صنعتی ایران روور رسید

گروه صنعتی ایران روور شرکتی زیرمجموعه به نام آمیتیس خودرو دارد که در دور جدید عرضه خودروهای وارداتی در سامانه اقدام به ارائه نیسان سیلفی کرده است. این محصول هیبریدی می تواند در بازار کشور جایگاه مناسبی کسب کند، اما ظاهرا سیلفی تاکنون توسط دو شرکت به بازار کشور راه یافته که نشان از عدم توجه وزارت صمت به بحث واردات خودرو است.

زیرمجموعه های ایران روور علاوه بر برند نیسان و اشکودا، در طرح واردات خودرو ون های تویوتا هایس و تویوتا هایلوکس را نیز راهی خیابان های کشور خواهند کرد. براساس آنچه که مدیران شرکت ایران روور اعلام کردند؛ ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات محصولات مذکور به عهده هایپرکار خواهد بود.

شاید زمان آن رسیده که وزارت صمت برای هر شرکت مجوز واردات یک برند را دهد، نباید در کشور شرکت های متعدد و متفاوت اقدام به عرضه یک برند با چند محصول کنند. این مساله برای برخی از واردکنندگان که زیرساخت ارائه خدمات پس از فروش و قطعات را ندارند، چالش ایجاد می کند.

نظر شما