شناسهٔ خبر: 66695175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

الجزیره: دومین شهر بزرگ سوئد به دنبال ممنوعیت خرید کالاهای اسرائیلی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه‌های سوئدی از اقدام شورای یکی از شهرهای بزرگ این کشور در تحریم کالاهای اسرائیلی خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: روزنامه سوئدی «Dagens Nyheter» گزارش می دهد که شورای شهر دومین شهر بزرگ این کشور، گوتنبرگ، می خواهد خرید کالا از اسرائیل را متوقف کند.

ائتلافی شامل حزب سوسیال دموکرات سوئد، حزب چپ و حزب سبز که اکثریت کمیته مدیریت شهرداری را دارند، پیشنهاد کرده است که شهر تمام خرید کالاهایی را که منشا آن مناطق مسکونی است که با اشغال سایر مناطق مسکونی دیگر به دست آمده باشد. این قانونی می‌تواند شامل شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در کرانه باختری هم باشد. اتحادیه اروپا و سازمان ملل این شهرک‌ها را غیرقانونی می‌دانند. اسرائیل قدس شرقی و کرانه باختری را در سال 1967 اشغال کرده است.

یوناس آتنیوس، رئیس هیئت شهرداری در گوتنبرگ، در بیانیه‌ای گفت: اسرائیل در حال انجام یک اشغال غیرقانونی کرانه باختری است که در سایه کشتار گسترده غیرنظامیان در غزه بدتر شده است. پول مالیات ما نباید صرف حمایت مالی از نیروهای اشغالگر شود.

این قانون همچنین بر خرید از روسیه و مراکش نیز تأثیر خواهد گذاشت. روسیه از سوی کشورهای اروپایی به اشغال مناطق شرق اوکراین و مراکش هم از سوی برخی کشورها به اشغال صحرای غربی متهم است.

نظر شما