شناسهٔ خبر: 66695098 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

دیوید کاپرفیلد؛ شعبده‌بازِ آزارگر دیوید کاپرفیلد؛ شعبده‌بازِ آزارگر

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. سری به سودان فاجعه‌زده می‌زنیم که ممکن است اوضاعی به مراتب بحرانی‌تر را هم تجربه کند. سپس، پرونده اتهام تعرض جنسی دیوید کاپرفیلد را بررسی می‌کنیم. در آخر علت درخواست برای حذف پرتره

صاحب‌خبر -

ما هر روز در این استوری تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم. سری به سودان فاجعه‌زده می‌زنیم که ممکن است اوضاعی به مراتب بحرانی‌تر را هم تجربه کند. سپس، پرونده اتهام تعرض جنسی دیوید کاپرفیلد را بررسی می‌کنیم. در آخر علت درخواست برای حذف پرتره ثروتمندترین زن استرالیا را از گالری ملی جویا می‌شویم.

خط و نشان WHO برای سیاستمدار بریتانیایی

سازمان بهداشت جهانی در پی این است معاهده‌ای بین‌المللی را برای دوران پاندمی و شیوع بیماری‌‌های همه‌گیر طراحی و ارائه دهد، اما برخی سیاستمداران پوپولیست مقابل این معاهده جبهه گرفته اند.

یکی از این سیاستمداران نایجل فاریژ، از راست‌های افراطی بریتانیاست که معتقد است WHO با این معاهده می‌خواهد در مسائل داخلی کشورها دخالت کند، مدیریت دوران پاندمی را در کشورها به عهده بگیرد، قرنطینه کند و…

سازمان بهداشت جهانی فاریژ را به انتشار اطلاعات غلط و انحرافی متهم کرده و معتقد است معاهده جدید کشورها را ملزم می‌کند در زمان پاندمی به داد هم برسند، داده‌ها را در اختیار هم قرار دهند و برای دسترسی عادلانه به واکسن تلاش کنند.

استارلینک، ایلان ماسک و فاجعه در سودان

سازمان‌های غیر دولتی فعال در زمینه امدادرسانی و حقوق بشر در سودان نگران قطعی کامل دسترسی‌ها و ارتباط خبری با دنیای آزاد و امن هستند. نگاه آنها به ایده ماسک برای جمع‌آوری سیستم اینترنت ماهاره‌ای است.

درگیری‌های داخلی در سودان باعث قطعی سیستم مخابراتی این کشور شده است. اگر ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای (استارلینک‌) را هم قطع کند، مسیر‌های ارتباطی برای امدادرسانی به کل مسدود می‌شود.

فاجعه‌ای که سودان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، جان میلیون‌ها انسان را به خطر انداخته است؛ قحطی و  آوارگی و عدم دسترسی به بهداشت و درمان گریبان شهروندان سودان را گرفته است.

درخواست ثروتمندترین زن استرالیا برای حذف پرتره خود

گالری ملی استرالیا تابلویی از چهره خانم جینا راین‌هارت را در کنار پرتره‌هایی از ملکه الیزابت دوم و آدام گودز فوتبالیست استرالیایی به معرض تماشا گذاشته است. اما…

جینا راین‌هارت از این پرتره راضی نیست. واقعیت این است که چهره ثروتمندترین زن استرالیایی در این تابلو زیبا به نظر نمی‌رسد، اما خب اثر وینست ناماتیرا برنده جایزه آرچیبالد است.

این گالری می‌گوید درخواستی برای حذف پرتره دریافت نکرده است. اما خانم راین‌هارت دل خوشی از این اثر ندارد و خواستار حذف آن شده است.

پرونده «می‌تو»ی دیوید کاپرفیلد هم باز شد

گاردین در آمریکا، به اسناد و مدارکی دست یافته که نشان می‌دهد چهره مشهور دنیای شعبده آمریکا، در آزار زنان و تعرض به آنها همدستی داشته است.

«دیوید کاپرفیلد» از طرف شانزده زن، به آزار و اذیت جنسی متهم شده است. بیش از نیمی از این اتهامات، از سوی زنانی است که می‌گویند زیر سن قانونی، رفتارهای آزاردهنده کاپرفیلد را تجربه کرده‌اند.

در برخی از این شکایت‌‌ها آمده او پیش از تعرض جنسی به سه نفر از این زنان دارو خورانده است، ‌طوری که آنها نتوانند عدم رضایت خود را ابراز کنند. پرونده‌ای در این زمینه علیه کاپرفیلد گشوده شده است.

خروج دنیلز از آمریکا در صورت تبرئه ترامپ

همسر استورمی دنیلز، برت بلید در واکنش به احتمال تبرئه ترامپ از دادگاه پرداخت حق السکوت گفته اگر این اتفاق بیفتد، شانس خوبی است که ما خاک ایالات متحده را ترک کنیم.

دادگاه کیفری ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به بازیگر فیلم‌های بزرگسال در جریان است و خانم استورمی دنیلز شاهد این ماجرا علیه ترامپ شهادت داده و جزئیات دقیقی از موضوع عنوان کرده است.

موضوع پرداخت حق السکوت بر می‌گردد به قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶. اگر روابط خارج از ازدواج ترامپ با بازیگر فیلم‌های پورن فاش می‌شد، شاید در سرنوشت ریاست‌جمهوری آن دوره تغییراتی به وجود می‌آمد.

منبع: sharghdaily-930956

نظر شما