شناسهٔ خبر: 66694883 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

کشف دستگاه فلزیاب و دستگیری هفت حفار غیرمجاز در رودبار

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت حکایت گیلان، سرهنگ عیسی روشن‌قلب، فرمانده انتظامی رودبار، با اشاره به اینکه هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود، اظهار داشت: مبارزه با سودجویانی که با چپاول میراث گذشتگان به دنبال رسیدن به مطامع نامشروع خود هستند، همواره در اولویت کار مجموعه انتظامی قرار دارد.

او در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در محدوده یکی از روستاهای شهرستان رودبار توسط افردی سودجو، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران انتظامی بخش رحمت‌آباد با تحقیقات نامحسوس صورت گرفته و اطمینان از صحت موضوع به آدرس این مکان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان رودبار از دستگیری ۷ نفر که گودالی به قطر ۲ و عمق ۴ متر برای کشف عتیقه حفر کرده بودند و کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق خبر داد و گفت: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی با اعلام اینکه قاچاق اشیای عتیقه و آثار باستانی، تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می‌رود از شهروندان خواست در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.»

کشف دستگاه فلزیاب و دستگیری هفت حفار غیرمجاز در رودبار کشف دستگاه فلزیاب و دستگیری هفت حفار غیرمجاز در رودبار

انتهای پیام

نظر شما