شناسهٔ خبر: 66694877 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

پیگیری برای اختصاص زمین چمن فوتبال برای بانوان/ 2 مجموعه ورزشی ویژه بانوان در منطقه 17 احداث می‌شود

صاحب‌خبر -
پیگیری برای اختصاص زمین چمن فوتبال برای بانوان/ 2 مجموعه ورزشی ویژه بانوان در منطقه 17 احداث می‌شود
خبرگزاری آریا - رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران به همراه مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری و شهردار منطقه 17 با قهرمانان، پیشکسوتان و نخبگان ورزشی این منطقه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 17، نشست صمیمانه با قهرمان‌ها، پیشکسوتان و نخبگان ورزش منطقه 17 با حضور زهرا شمس احسان عضو و رئیس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش، مرجان میرزایی معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران، علیرضا بهرمن معاون آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران، رضا سیفی شهردار منطقه و میثم آل بویه معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه در سالن جلسات شهرداری منطقه برگزار شد.
حمایت شورای شهر از ورزش همگانی
شمس احسان در این جلسه با تأکید بر اینکه در دوره ششم شورای شهر حمایت از ورزش همگانی در دستور کار قرار دارد، گفت: قصد داریم یک کارگروه برای ساماندهی زورخانه های شهر تهران، تشکیل دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: سازمان ورزش تلاش می کند علاوه بر توسعه زیرساخت ها، پیشکسوتان و قهرمان ها را مورد توجه قرار دهد؛ چراکه در میدان بوده اند و توجه به آنها باعث می شود الگو شوند و ما وظیفه داریم الگوواره ها را معرفی کنیم.
وی در بخشی از سخنان خود، گفت: از نیمه دوم سال گذشته به همراه مدیرعامل سازمان ورزش این موضوع را دنبال می کنیم که یک زمین چمن برای فوتبال بانوان اختصاص دهیم.
حمایت شهرداری تهران از کشتی اتفاقی بی نظیر در تاریخ بلدیه است
مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز گفت: به این سمت خواهیم رفت که در هر منطقه فضای ورزشی زورخانه ای ایجاد شود. در این دوره، شهردار تهران نگاه ویژه ای به ورزش به خصوص کشتی دارد و از آن حمایت می کند و در حال حاضر اتفاق خوبی در شهرداری تهران در حمایت از کشتی افتاده که در تاریخ بلدیه، بی نظیر بوده است.
پیشکسوتان گنجیه های قابل ارزش هستند
اوجاقی تصریح کرد: سرمایه های هر شهر و کشوری انسان های آن هستند و پیشکسوتان گنجینه های قابل ارزشی به شمار می روند. از همه قهرمان ها و مربیان ورزش این منطقه تشکر می کنم که از افتخارآفرینان در سطح کشور هستند.
وی گفت: معمولا شهرداران مناطق به مباحث سخت افزاری دقت می کنند، در حالی که توجه به ساکنین مسئله مهم تری است. شهردار منطقه 17 دغدغه مردم را دارد و از روز اول با ما در تعامل بود که کار را برای ما راحت کرده است.
ترویج ورزش همگانی
شهردار منطقه 17 در این جلسه با اشاره به ترویج ورزش همگانی و استعدادیابی برای ورزش های قهرمانی، گفت: یکی از بزرگترین پروژه های منطقه 17 در سال جاری، افتتاح دو مجموعه ورزشی ویژه بانوان است و برنامه داریم سرانه فرهنگی ورزشی منطقه را رشد چشم گیری دهیم.
عملکرد خوب منطقه 17 در مسابقات ورزشی
معاون آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران در این جلسه، گفت: منطقه 17 یکی از مناطقی بود که در حوزه رقابت ها خوش درخشید و از مدیریت و شهردار منطقه تشکر می کنم؛ این منطقه توانست با کسب 4 مدال طلا، 1 نقره و 6 برنز رتبه هشتم در بخش آقایان مسابقات قهرمان شهر 2 را کسب کند که باعث افتخار است.
وی با اشاره به خیابان ورزش، تصریح کرد: منطقه 17 در حوزه خیابان ورزش بسیار عملکرد خوبی داشت که به عنوان یک منطقه الگو بین دیگر مناطق زبانزد بود و امیدواریم امسال نیز این پویایی را در مرحله محله ای داشته باشیم. مسابقه گل کوچک جام ابوذر یک اتفاق خوب است که با همکاری شهردار منطقه رقم خورده و هفته آینده با حضور بزرگان کشور و پیشکسوتان آغاز خواهد شد.
بهرمن با اشاره به ایستگاه های ورزشی، اظهار داشت: نوید می دهیم امسال با توجه به آغاز ورزش در عصر، ایستگاه ها را در حوزه آقایان بیشتر کنیم. بایستی به دنبال این باشیم ورزش را در بوستان ها بیشتر رواج دهیم که با آغاز ایستگاه های عصرگاهی این اتفاق خواهد افتاد.
به زودی زنگ رخصت زده خواهد شد
معاون آقایان سازمان ورزش شهرداری تهران، گفت: هفته آینده قرار است زنگ رخصت را در پارک های مناطق 22 گانه شهر تهران به صدا درآوریم؛ به عبارتی آغاز فعالیت ورزش زورخانه ای است که اتفاق جدیدی است. معتقدیم ورزش زورخانه ای و پهلوانی یک ورزش شهروندی با فرهنگ ایرانی است، بنابراین وظیفه داریم به این ورزش هم در حوزه عمومی و هم در بحث توسعه زیرساخت ها کمک کنیم.
در ادامه میرزایی معاون بانوان سازمان ورزش شهرداری تهران، گفت: منطقه 17 در مسابقات قهرمان شهر در حوزه بانوان رتبه های خوبی کسب کرد و 99 درصد بانوان پیشرفت خوبی داشتند. در این مسابقات 29 هزار نفر بانو شرکت کردند، در حالی که سال گذشته 20 هزار نفر حضور داشتند. امیدواریم با حضور گرم بانوان در ایستگاه های شهروندی و مسابقات، ایجاد انگیزه شود تا بتوانیم رشته های متنوع تر در ایستگاه ها و مسابقات در نظر بگیریم.
در این جلسه پیکسوتان و قهرمانان و نخبگان ورزشی منطقه 17 به بیان دغدغه ها و نکات ارزشمند خود جهت بهبود ورزش تخصصی خود پرداختند. در پایان نیز با اهدا لوح سپاس از این پیشکسوتان و قهرمان ها تجلیل به عمل آمد.
پس از پایان جلسه، عضو شورای اسلامی شهر تهران به همراه اوجاقی و هیئت همراه و شهردار منطقه و جمعی از معاونین و مدیران شهری از مجموعه رضوان بازدید کردند و در جریان آخرین جزئیات ساخت مجموعه های ورزشی در این مجموعه قرار گرفتند.
انتهای پیام/

نظر شما