شناسهٔ خبر: 66694872 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

دلار وارد کانال ۵۸ هزار تومانی شد

قیمت دلار در آخرین روز معاملاتی هفته با روند کاهشی ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومانی در کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد. معامله‌گران از بین رفتن التهابات سیاسی و ارزپاشی سیاست‌گذار را دلیل افت پلکانی بازار ارز می‌دانند. روز پنجشنبه تتر با دلار در یک کانال معامله شد.

صاحب‌خبر -

قیمت دلار امروز با کاهش ۴۰۰ تومانی به پله چهارم کانال هشتم کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد. برگشت قیمت اسکناس آمریکایی به کریدور پنجم از روز دوشنبه آغاز شد و با نوسانات محدود کاهش پلکانی را تجربه کرد.

خبردرمانی بی‌فایده است؟

معامله‌گران در روز‌های اخیر عرضه و تقاضا را در تعادل عنوان کردند. آن‌ها از بین رفتن ریسک‌های سیاسی را در کنار ارزپاشی سیاست‌گذار دلیل روند نزولی قیمت دلار در هفته پایانی اردیبهشت می‌دانند.

در هفته‌های اخیر اخباری مبنی بر احتمال از سرگیری مذاکرات برجام و آزادسازی منابع ارزی ایران از سوی برخی کشور‌ها مطرح شد، اما معامله‌گران معتقدند بازار ارز در سال‌ها و ماه‌های گذشته به طور پیوسته این اخبار را به خود دیده و از آن‌ها تاثیر نگرفته است و این روند کاهشی محصول ارزپاشی بازارساز است.

دلار وارد کانال ۵۸ هزار تومانی شد

 

درهم به کف کانال ۱۶ هزار تومانی رسید

گفتنی است امروز قیمت درهم با کاهش ۱۱۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۳۰ تومانی در حال معامله است. تتر با افت ۷۰۰ تومانی با رقم ۵۸ هزار و ۷۰۰ تومانی در حال معامله است.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۴۰۰ تومانی روی رقم ۷۴ هزار و ۱۳۰ تومانی ایستاده و یورو نیز با کاهش ۵۰۰ تومانی در کانال ۶۳ هزار و ۵۹۰ تومانی معامله می‌شود.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار امروز بدون تغییر بازگشایی شدند. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان عرضه شد.

نظر شما