شناسهٔ خبر: 66694805 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

۳۰ فروند کشتی جدید در راه ناوگان دریایی است

بهشهر - مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: برای تقویت ناوگان حمل ونقل دریایی، ۳۰ فروند شناور به ناوگان دریایی کشور در حال پیوستن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفایی ظهر پنجشنبه در بازدید از بندر امیرآباد به همراه رئیس و اعضای کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمار عملکرد بندر امیرآباد شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا با کشورهای CIS هستیم و در سال گذشته حدود ۸ میلیون تن کالا در دریای خزر جابجا شده است و بر اساس آمار از رشد و توسعه خوبی برخوردار بوده ایم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته تجارت خارجی بندر امیرآباد با کشورهای حوزه CIS از رشد ۴۶ درصدی برخوردار بوده است

صفایی با اشاره به جایگاه ویژه بندر امیرآباد در شمال کشور افزود: بندر امیرآباد به عنوان یک بندر استراتژیک در شمال کشور با توجه وسعت پسکرانه و اراضی پشتیبانی سهم قابل توجهی از مراودات کالا را به خود اختصاص داده است و به تناسب آن دیگر بنادر شمالی هم رشد خوبی در سال گذشته داشته است و امیدواریم با هدف گذاری انجام شده به ظرفیت اسمی بنادر در شمال کشور دست یابیم.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی در حوزه تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی اقدامات خوبی صورت پذیرفته و امیدواریم با پیوستن ۳۰ فروند شناور به چرخه ناوگان دریایی کشور سهم قابل توجهی از کالاها را توسط ناوگان ملی حمل کنیم، همچنین از سرمایه گذاران و فعالین بخش خصوصی دعوت می‌کنیم که با ورود به این بخش و در چتر حمایت دولت و سازمان بنادر و دریانوردی از تسهیلات و حمایت‌های بخش دولتی در زمینه توسعه ناوگان دریایی استفاده کنند.

سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیاردی در بندر امیرآباد

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود به سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در بندر امیرآباد اشاره کرد و بیان داشت: از سال گذشته سرمایه گذاری‌های زیادی در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی توسط بخش خصوصی به ارزش ۶۰ هزار میلیارد ریال در این بندر منتج به امضا تفاهم نامه و عقد قرارداد شد که نشان دهنده آن است با توجه به ایجاد بستر و زیر ساخت‌های مناسب و امکانات خوبی که در بندر امیرآباد مهیا شده است.

وی از انعقاد قرارداد با شرکت‌های تولید آرد، ترمینال مکانیزه غلات و مخازن روغن خوراکی خبر داد و گفت: این طرح‌ها علاوه بر افزایش توان عملیاتی بندر، زمینه اشتغال زایی خوبی را در این منطقه به وجود می‌آوردند.

نظر شما