شناسهٔ خبر: 66694764 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش پنج برابری تجارت افغانستان و روسیه پس از خروج آمریکا

رئیس مرکز تجارت روسیه در افغانستان اعلام کرد تجارت بین روسیه و افغانستان از زمان خروج نیروهای آمریکایی پنج برابر شده و به یک میلیارد دلار رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رستم خبیبولین» رئیس مرکز تجارت روسیه در افغانستان اعلام کرد مبادلات تجاری بین روسیه و افغانستان از زمان به قدرت رسیدن طالبان، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

خبیبولین به اسپوتنیک گفت تجارت بین روسیه و افغانستان در سال 2022 حدود 170 میلیون دلار بود، اما امسال این رقم به یک میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گفته وی، حوزه‌های اصلی تجارت بین روسیه و افغانستان شامل گاز، فرآورده‌های نفتی، آرد و گندم و همچنین محصولات لبنی است.

خبیبولین این رشد را به روی کار آمدن طالبان و خروج نیروهای آمریکا و ناتو که به طور کلی مانع توسعه فعال روابط اقتصادی و سیاسی بین دو کشور شده بودند، مرتبط می‌داند.

رئیس مرکز تجارت روسیه در افغانستان همچنین اظهار داشت سرمایه‌گذاری‌های روسیه برای ورود به افغانستان آغاز شده و مسکو قصد ایجاد شغل در افغانستان را دارد.

خبیبولین تصریح کرد: کارخانجات و همچنین کشاورزی از جمله ساخت کانال آبی قوش تپه برای ما بسیار مورد توجه است. چندین شرکت ما در حال انجام امور برای اجاره بلندمدت زمین برای مقاصد کشاورزی در نزدیکی این کانال هستند.

انتهای پیام/.

نظر شما