شناسهٔ خبر: 66694580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس کل دادگستری اردبیل:

قصوری در صدور اسناد تک برگی املاک دولتی انجام نشود

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران در عدم اقدام برای تثبیت و اخذ سند تک برگی برای املاک دولتی برخورد می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو ظهر پنجشنبه در دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی اردبیل اظهار کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان رصد و نظارت بر عملکرد سایر دستگاه ها و نهادها در نحوه صیانت و نگهداری از اموال بیت المال است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین یکی از مهمترین موارد مطرح بحث تثبیت و نگهداری اراضی و املاک ادارات دولتی است که این کار با اخذ سند تک برگی محقق می شود.

رییس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: برخی از مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی اهتمام جدی در این موضوع نداشته و برای بسیاری از املاک اداره متبوع خود تاکنون سند تک برگی دریافت نکرده اند.

حجت الاسلام کثیرلو افزود: ترک فعل مدیران مصادیقی دارد که در قانون به وضوح مشخص شده و عدم اقدام برای تثبیت املاک و اخذ سند تک برگی برای زمین ها و املاک مربوط به ادارات و نهاد های دولتی از سوی مسئولان آن اداره مصداق بارز ترک فعل است که دستگاه قضایی نیز در راستای صیانت و حفاظت از بیت المال با مدیران متخلف مطابق با قانون برخورد می کند.

وی از روسا و دادستان های حوزه های قضایی نیز خواست؛ با اقدام جهادی همکاری لازم با مجموعه های اجرایی را داشته و در مواقع لزوم دستورات قضایی لازم را در امر تسریع و تسهیل اجرای قانون حدنگاری در استان داشته باشند.

نظر شما