شناسهٔ خبر: 66694570 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

برگزاری همایش "شبهات فرزند آوری" / رجبی: ازدواج و باوری بهنگام بهترین راه کاهش خطر برخی سرطان‌های بانوان است

حوزه/ همایش نیم روزه" شبهات فرزند آوری" (اقتصادی، پزشکی، تربیتی و روانشناسی) در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، همایش نیم روزه" شبهات فرزند آوری" (اقتصادی، پزشکی، تربیتی و روانشناسی) به همت معاونت پژوهش (کارگروه مطالعات جمعیتی) و با همکاری دفتر ارتباطات فرهنگی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و مراکز علمی برگزار شد.

این برنامه با سخنرانی دکتر امیرحسین بانکی پور نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمد جواد توکلی عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) و خانم دکتر معصومه رجبی معاون بهداشتی دانشکاه علوم پزشکی البرز، امروز از ساعت ۰۸:۳۰ صبح در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) آغاز شد و تا ظهر ادامه داشت.

دکتر توکلی عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در این همایش در سخنانی گفت: اقتصاددان های برجسته معتقدند اتفاقا جمعیت زیاد یک سکوی پرش برای کشورهاست، به عنوان مثال کشورهایی مانند چین و هند با جمعیت بالا و نیروی کار زیاد رشد اقتصادی خوبی دارند و اگر مدیریت اقتصاد خوب باشد غالبا جمعیت به عنوان یک متغیر مثبت عمل می کند.

دکتر بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس نیز اظهار کرد: افزایش نرخ باوری در ۱۵ استان شروع شده است و امیدواریم در بقیه استان ها نیز ادامه پیدا کند، در قم گروه های مردمی در این زمینه تلاش های زیادی می کنند که واقعا جای تقدیر دارد.

وی افزود: وقتی جمعیت جوان کاهش پیدا کند، نیروی محرک کشور و رشد علمی، فرهنگی و خلاقیت کشور کاهش پیدا می کند.

خانم دکتر معصومه رجبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز در این همایش به تبیین آفات و مضرات جلوگیری از فرزندآوری و بالارفتن سن ازدواج و باروری پرداخت و گفت: برای حفظ بانوان این نسل لازم است که مشکلات ناباروری آنان برطرف شده و مقدمات فرزندآوری آنها فراهم شود چرا که بهترین راه کاهش خطر سرطان و بسیاری از بیماری هایی که برخی بانوان جامعه با آن درگیر هستند ازدواج و باوری بهنگام می باشد.

پایان بخش این همایش تقدیر از والدین، کنشگران و فعالین عرصه جمعیت بود.

انتهای پیام

نظر شما