شناسهٔ خبر: 66694174 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

فراکسیون مستقلین حدودا 100 نفر هستند؛ برای همه کرسی‌ها نامزد داریم فراکسیون مستقلین حدودا 100 نفر هستند؛ برای همه کرسی‌ها نامزد داریم

غلامرضا نوری قزلجه منتخب مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم درخصوص روند تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس آینده گفت: با اعلام نتایج انتخابات در مرحله اول ما کار را شروع کردیم برای سازماندهی یک فراکسیونی که دربرگیرنده دوستان همفکر و همراه باشد، یعنی کسانی که با رویکرد یا عنوان مستقل بودن وارد مجلس شدند یا

صاحب‌خبر -

غلامرضا نوری قزلجه منتخب مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم درخصوص روند تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس آینده گفت: با اعلام نتایج انتخابات در مرحله اول ما کار را شروع کردیم برای سازماندهی یک فراکسیونی که دربرگیرنده دوستان همفکر و همراه باشد، یعنی کسانی که با رویکرد یا عنوان مستقل بودن وارد مجلس شدند یا از آن دسته از دوستانی که در طیف‌های میانه‌روی جریانات اصولگرایی و اصلاح طلبی هستند در کنار هم جمع شدیم و جلسات متعددی را داشتیم. در دوم انتخابات حدود ۱۳ نفر به جمع ما اضافه شدند و الان عدد اعضای فراکسیون حدوداً نزدیک به ۱۰۰ نفر است که در قالب یک فراکسیونی که احتمالاً تحت عنوان مستقلین باشد، متشکل شده‌ایم.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: تا امروز جلسات متعددی برای تشکیل فراکسیون داشتیم، اما به صورت رسمی یک جلسه عمومی با حضور ۶۲ نفر از منتخبین حدود دو هفته پیش برگزار شد که در آنجا ۱۵ نفر به عنوان هیئت موسس انتخاب شدند که کار اساسنامه و مقدمات را فراهم کنند که خوشبختانه این ۱۵ نفر هم موفق شدند ماموریت‌های محوله را در جلسه اخیر به اتمام برسانند.

نوری درخصوص دستورکار نخستین جلسه مجمع عمومی فراکسیون اظهار داشت: در جلسه نخست به تصویب اساسنامه و تصمیم‌گیری درخصوص‌ موضوعات مهم ابتدایی، آغاز به کار مجلس ازجمله انتخابات هیات رییسه پرداخته خواهد شد و احتمالا بعد از تصویب، اساسنامه فراکسیون را به عنوان اساسنامه یا در قالب یک بیانیه منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم به جلسه هفته آینده دعوت خواهند شد.

عضو فراکسیون مستقلین مجلس دوازدهم در پاسخ به سوالی درباره اسم هیات موسس این فراکسیون اظهار داشت: ۱۵ نفر از منتخبان محترم از سوی مجمع عمومی انتخاب شدند که اسامی آن‌ها به شرح ذیل است: آقایان پوردهقان، سید فرید موسوی، قدرتی، نصیرپور، بروجردی، باقری بناب، حسین‌زاده، توسلی، بخشایشی، همتی از ایلام، تاج گردون، لاهوتی، پزشکیان، نوری قزلجه و خانم عبداللهی.

وی ادامه داد: نسبت به مجلس یازدهم عدد ما بیش از ۲ برابر شده و این اتفاق نوید این امر را می‌دهد که در مجلس دوازدهم بتوان تصمیمات خوبی برای کشور اتخاذ کرد و یا حداقل امر این است که تصمیمات بدی گرفته نشود.

منتخب مردم بستان آباد در مجلس دوازدهم درخصوص طرح موضوع انتخابات هیات رییسه مجلس در فراکسیون مستقلین تصریح کرد: هنوز صحبتی درباره این مسأله در فراکسیون مطرح نشده و احتمال دارد که از جلسه بعدی در مجمع این موضوع مورد بحث قرار گیرد، فعلا صحبت‌های جسته و گریخته و غیررسمی مطرح بوده و تا این لحظه فراکسیون مستقلین به تصمیم مشخص و قطعی در این رابطه نرسیده است. مسأله این است که اولا معرفی نامزد برای کرسی ریاست از فراکسیون ما منتفی نیست اما هنوز نهایی نشده است و این احتمال وجود دارد که ما حتی برای ریاست مجلس هم داوطلب معرفی کنیم، اما تا قبل از نهایی شدن این مسأله بنا بر این شد که هرکدام از افرادی که برای ریاست مجلس داوطلب می‌شوند برنامه‌هایی که درباره نحوه مدیریت مجلس دارند و برنامه‌های تعاملی که با فراکسیون‌های مختلف مجلس دارند را ارائه دهند تا بشنویم و از بین آن‌ها کسانی که به دیدگاه‌ها و مشی ما نزدیک‌ترند را انتخاب کنیم. البته این در شرایط عدم معرفی نامزد ریاست است و اگر تصمیم به معرفی شد همه بالاتفاق از نامزد فراکسیونی حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: عدم تصمیم برای کرسی ریاست بود اما درخصوص سایر جایگاه‌های عضویت در هیات رییسه اعم از نایب رییسی، منشی و ناظر نامزد معرفی خواهیم کرد‌.

منبع: etemadonline-660418

نظر شما