شناسهٔ خبر: 66692667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

تأملی بر خشونت‌های خیابانی علیه «زنان نوگرا»

صاحب‌خبر -

بیژن عبدالکریمی، اندیشمند و پژوهشگر علوم انسانی، در کانال تلگرامی خود مطلبی با عنوان «تأملی بر خشونت‌های خیابانی علیه «زنان نوگرا» نوشت که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید. 

دیدن ویدئوهایی که در آن برخی مأموران نیروهای انتظامی به خشونت عریان علیه زنان می‌پردازند، حتی با وجود بیانیهٔ عذرخواهی و توبیخ خاطی، برای بسیاری از ایرانیان تهوع‌آور و نگران‌کننده و در همان حال آسیب‌زننده به وحدت و انسجام ملی جامعه در شرایط تاریخی کنونی است، شرایطی که بیش از هر زمان دیگری به این وحدت و انسجام نیازمندیم.

اینجانب در مقام معلم ساده‌ی فلسفه به حکمرانان و مسئولان کشور گوشزد می‌کنم که بخش وسیعی از توده‌ها، تربیت‌ناشده و نافرهیخته بوده و وقتی اجرای قانون به آن‌ها سپرده می‌شود به دلیل همان تربیت‌ناشدگی و نافرهیختگی‌شان روح قانون را از بین برده و قانون را به ضد خود تبدیل می‌نمایند.

لذا از مسئولان کشور می‌خواهم که نظر به سطح فرهنگ و ضعف تربیت‌ناشدگی نیروهای خود، قوانین جدیدی در فضای ذهنی و انتزاعی و بیگانه از شرایط اجتماعی پایه نگذارند.

بی‌تردید رویه‌های موجود برای جامعه و نظام سیاسی بسیار هزینه‌بر و زیان‌بار است. شدیداً نسبت به روند افزایش خشونت در کشور تذکار می‌دهم و از آنان می‌خواهم به تذکار مصلحان و اندیشمندان این دیار التفات بورزند.

از همهٔ اندیشمندان، روشن‌فکران و کنشگران اجتماعی و سیاسی درخواست دارم تا زمینه را برای گفت‌وگو میان نخبگان و مسئولین کشور با هدف فراهم شدن راه‌حل‌های مناسب برای حل بحران هویتی و فرهنگی جامعه بخصوص در زمینهٔ حجاب فراهم آورند.»

انتهای پیام

نظر شما