شناسهٔ خبر: 66691819 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزارت بهداشت عربستان از کسانی که مایل به انجام حج هستند خواست که دوزهای واکسن‌های لازم را دریافت کنند

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت بهداشت عربستان سعودی از کسانی که مایل به ادای حج امسال از داخل کشور هستند، خواست که تا قبل از حج، دوزهای واکسیناسیون را شروع و تکمیل کنند و آنها را در “برنامه سلامت من” ثبت کنند.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه روزنامه عکاظ نوشت:‌ «دوزهای واکسیناسیون که عبارت است از: یک دوز از واکسن “کووید-19″، یک دوز واکسن “آنفولانزا” و یک دوز واکسن “مننژیت” که در طول پنج سال گذشته به منظور اطمینان از سلامت خانواده تزریق شده، می‌بایست توسط کسانی که قصد دارند به حج بروند، تزریق شود».

وزارت بهداشت عربستان خاطرنشان کرد: «واکسیناسیون زائران داخلی در مراکز بهداشتی انجام می‌شود و افرادی که مایل به ادای حج امسال هستند باید از طریق اپلیکیشن «سلامت من» نسبت به رزرو نوبت اقدام کنند و زائران خارج از عربستان نیز باید نسبت به تزریق واکسن‌های ضروری نام‌برده اقدام کنند».

این وزارتخانه ضرورت تکمیل واکسیناسیون قبل از حج را به این دلیل دانست که موسم حج جمعیت زیادی از مردم را که از نقاط مختلف جهان به انجام مراسم مشابه در یک مکان می‌آیند گرد هم می‌آورد که ممکن است آنها را در معرض ابتلا به بسیاری از بیماری‌های عفونی که در برخی از کشورها منتشر شده، قرار دهد.

وی تصریح کرد: «زائران قبل از ورود به عتبات عالیات باید واکسن زده و مراقب الزامات بهداشتی و دستورالعمل‌های تعیین شده توسط وزارت بهداشت که به او کمک می‌کند در برابر بیماری‌های مختلفی که می‌تواند مانع از اتمام مناسک حج شود، محافظت کند، باشند. علاوه بر انجام مناسک حج، مناسک به صورت امن انجام می‌شود و کسانی که از خارج از کشور می آیند اجازه ورود به عربستان و اماکن مقدس را دارند».

برجسته‌ترین واکسیناسیون حج برای زائران خارج از کشور واکسیناسیون “مننژیت” نایسریا است که علاوه بر واکسیناسیون “تب زرد” که از یک عفونت باکتریایی جدی که بر مغز و نخاع تأثیر می‌گذارد و از طریق قطرات از بینی و دهان منتقل می‌شود، محافظت می‌نماید.

وزارت بهداشت اهمیت تکمیل ایمن‌سازی با واکسن‌های تایید شده در عربستان سعودی، از جمله واکسیناسیون ضد ویروس کرونا “کووید-19” و آنفولانزای فصلی، ایمن‌سازی‌های اولیه با بیماری‌هایی مانند دیفتری، کزاز، سیاه پوست، سرفه، فلج اطفال، سرخک و آبله مرغان، و اوریون، را توصیه کرد.

این خبر را در وبگه روزنامه عکاظ ببینید

نظر شما