شناسهٔ خبر: 66691800 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون اجتماعی پلیس راهور تهران بزرگ:

تخلفات ساکن و دوبله از چشم پلیس دور نمی‌ماند

فاطمه کریمی

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برخورد پلیس راهور با تخلفات ساکن توضیح داد و گفت: تخلفات ساکن و دوبله، از چشم پلیس دور نمی‌ماند .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ فیروز کشیر در برنامه شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص برخورد پلیس راهور با تخلفات ساکن توضیح داد و گفت: انواع سد معبر مانند دستفروشی، بساط گسترانی و یا چیدمان لوازم و وسایل توسط برخی از مغازه داران مقابل محل کسب خود در پیاده روها، همه این تخلفات و موارد مشابه برابر ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخلف و سد معبر محسوب و شهرداری ملزم به برخورد با این نوع از تخلف در سطح شهر است.

وی افزود: خودروها با سد معبر در معابر باعث بسته شدن راه دیگر شهروندان و خودروها می‌شوند و جز تخلفات سد معبر محسوب می‌شود.

سرهنگ کشیر اظهار داشت: بیشترین تخلفات ساکن را بیشتر در هسته مرکزی شهر، مراکز تجاری، محل‌های خرید و فروش شاهد هستیم که متأسفانه برخی از شهروندان این مهم را رعایت نکرده و با تخلفات دوبله، سد معبر و… و به دور از چشم پلیس باعث برهم زدن نظم عبور و مرور می‌شوند که البته توسط تیم‌های گشتی پلیس راهور تهران بزرگ و یا از طریق دوربین‌های نظارتی سطح شهر با این تخلفات برخورد می‌شود.

سرهنگ کشیر افزود: برابر ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی توقف در پیاده روها و گذرگاه‌های پیاده، توقف در ورودی و خروجی اتومبیل رو ساختمان‌ها، مقابل مراکز ۱۱۰، ۱۱۵، ۱۲۵ و مراکز فوریت‌ها، در ۱۵ متری شیرهای آب آتش نشانی و شیرهای منصوب به این موضوع، در ۱۵ متری چراغ‌های راهنمایی و رانندگی ممنوع است.

وی بیان داشت: در بند ۱۱ ماده ۱۶۳ آئین نامه راهنمایی و رانندگی به صراحت بیان می‌دارد که در خیابان‌هایی که پیاده رو آنها قابل عبور نبوده و پیادگان مجبورند از بخشی از سطح سواره رو عبور کند حتی اگر آنجا تابلوی مطلقاً ممنوع نداشته باشد هیچ خودرویی حق توقف در آن محل را ندارد. یعنی آئین نامه راهنمایی و رانندگی محل را امن می‌کند که سد معبر نباید انجام شود تا عابر پیاده بتواند از آن بخش استفاده کند.

نظر شما