شناسهٔ خبر: 66691757 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افزایش تولید به ۱۶۵ هزار در میادین نفتی غرب

مدیر نفت و گاز غرب کشور با اشاره به تولید روزانه ۴۲ هزار بشکه نفت در اولین سال تأسیس این شرکت، گفت: اکنون این میزان بر اساس سیاست‌های کشور، دولت و وزارت نفت به ۱۶۵ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلامف محمود نصیری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید روزانه 42 هزار بشکه نفت در اولین سال تأسیس این شرکت (1378)، اظهار داشت: امروز این میزان تولید بر اساس سیاست‌های کشور، دولت و وزارت نفت به 165 هزار بشکه در روز از میادین نفتی غرب کشور تحت پوشش این شرکت افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب ادامه داد: میدان گازی تنگ بیجار به عنوان تنها میدان توسعه‌ یافته غرب کشور بسیار حائز اهمیت بوده که از نظر خصوصیات سیالات بسیار خاص است.

وی خاطرنشان کرد: حدود هفت میلیون مترمکعب از میدان گازی تنگ بیجار نیز توسط این شرکت استحصال می‌شود.

نصیری با بیان اینکه صنعت نفت و گاز در گذشته کاملاً از نظر تجهیزات و نیروی راهبری، صنعتی وابسته بود، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در این حوزه شاهد اجرای طرح های بزرگ به دست جوانان این مرز و بوم هستیم.

وی به تلاش جوانان کشورمان برای توسعه ی تنگ بیجار، گفت: تمام اقدامات در این میدان نفتی شامل مهندسی، طراحی، خرید تجهیزات و اجرا توسط جوانان کشورمان انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب در ادامه به حمایت از تیم‌های ورزشی و انجام مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: نفت و گاز غرب به تبع بقیه شرکت‌های زیرمجموعه نفت مناطق مرکزی و شرکت ملی نفت وظیفه تولید از میادین نفتی و گازی و توسعه میادین را دارد.

نصیری به برنامه‌های این شرکت برای توسعه میادین مانند بانکول، باباقیر و تنگ بیجار در فاز دوم اشاره کرد و افزود: مقرر شده در طول 18 ماه فاز دوم تنگه بیجار با هدف تولید گاز از هفت میلیون به 11 میلیون متر مکعب اجرا و پس از حدود یک سال دیگر این طرح مهم به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت چهار شاخه اصلی شرکت ملی نفت، شرکت ملی گاز، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت ملی پالایش و پخش را شامل می‌شود، ابراز کرد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب تحت نظر شرکت نفت مناطق مرکزی و زیرمجموعه شرکت ملی نفت است و تلاش این مجموعه بر این بوده که بین توسعه و تولید هماهنگی کامل وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز غرب با اشاره به وجود یک حلقه چاه بانکول از قبل، گفت: ایجاد چاه‌های توصیفی در بانکول خاصیت توسعه میادینی این منطقه است.

وی با بیان اینکه در بابا قیر دکل مشغول حفاری است، افزود: در بانکول هم در آینده‌ای نزدیک دکل مستقر می‌شود.

بر این اساس 2 حلقه چاه توصیفی در این مناطق زده می‌شود که بر اساس مشخصات این چاه‌های توصیفی و بررسی مشخصات کامل مخزن و خصوصیات سیال این چاه‌ها حفاری کامل انجام شود.

به گزارش تسنیم، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب در سال 1378 با تولید روزانه 42 هزار بشکه نفت فعالیت خود را آغاز کرد، میدان‌های این شرکت شامل 13 میدان توسعه یافته و 13 میدان توسعه نیافته شامل 7 میدان نفتی و 6 میدان گازی است.

انتهای پیام/180/

نظر شما