شناسهٔ خبر: 66691750 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس جمهور تاکید کرد؛

برنامه آبادسازی بعد از آزادسازی ساحل

ساری- رییس جمهور گفت: آبادسازی بعد از آزادسازی سواحل در دستور کار قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پیش ازظهر پنجشنبه در جمع مردم ساری در مصلای شهرستان با گرامیداشت ایام خجسته دهه کرامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: تاریخ استان مازندران نشان می‌دهد که مردمان این نقطه ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت بوده اند و همواره با طهارت زندگی کردند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران برای دفاع از دین ارزش‌ها و وطن آماده هستند، گفت: دلیل صدق این ادعا شهدای عالیقدر هستند.

وی با اظهار اینکه جوانان مازندرانی در خط مقدم دفاع از کشور ولایت و انقلاب هستند، به خانواده معزز شهیدان ادای احترام کرد و با گرامیداشت ایام دهه کرامت افزود: راه کسب کرامت تقوا است و شهدای ما از جان و مال خود مایه گذاشتند.

رئیس جمهور با عنوان اینکه کرامت اکتسابی در راستای گره گشایی از مردم است، گفت: باید در طریق خودسازی و جامعه سازی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا قبل از اینکه به مقام شهادت برسند به مقام کرامت رسیده‌اند و باید برای رفع نیاز کشور از جان مایه گذاشت، گفت: دفاع از انقلاب و نظام نیازمند ایفای نقش است.

حجت الاسلام رئیسی گفت: کشور ما و مازندران دارای ذخایر بسیاری است و مازندران قطب کشاورزی و صنعت و قطب اقتصاد دریا محور محسوب می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با عنوان اینکه مازندران در حوزه دانش بنیان پیشتاز است به احیای کارخانه‌ها اشاره کرد و گفت: با تلاش‌ها، ۳۹۵ کارگاه و کارخانه به چرخه تولید برگشت و موجب افزایش اشتغال شده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در حوزه آزادسازی سواحل گام خوبی برداشته شده است گفت: مسئله مهم بعد از آزادسازی آبادسازی است نه رهاسازی تا گردشگران و اهالی در این فضا به تفریح آسایش بپردازند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ۸۳۰۰ مسکن در استان و در بافت‌های فرسوده در دست ساخت است، گفت: مشکل اصلی در مازندران کمبود زمین در مرکز و برخی شهرهاست اما می‌توان این مشکل را حل کرد.

عملیات وعده صادق موجب اقتدار کشور شده است

حجت الاسلام رئیسی در بخشی از سخنانش به عملیات وعده صادق اشاره و اضافه کرد: این عملیات با هماهنگی همه دستگاه‌ها انجام و موجب اقتدار کشور شد و این یک زمینه است تا ما بدانیم در هر بخشی که اجماع هماهنگی و همکاری وجود داشته باشد می‌توان کارهای بزرگی صورت داد.

وی با بیان که امروز در کشور اجماع برای مبارزه با فساد وجود دارد، گفت: این اجماع برای همه پیام امیدوار کننده دارد.

رئیس جمهور گفت: برای رفع مشکل درمانی شاهد بهره‌برداری از هزار تخت بیمارستانی در سراسر استان هستیم، همچنین امروز شاهد آن هستیم که پنج هزار هکتار از تالاب میانکاله آبگیری و افزوده شده است.

حجت الاسلام رئیسی با اظهار اینکه سه نیروگاه با ظرفیت ۱۷۰۰ مگاوات برق در دست ساخت و به زودی قابل بهره‌برداری است، به مساله واردات اشاره و اضافه کرد: واردات به گونه صورت گیرد که به تولید داخلی لطمه وارد نشود زیرا اصل، توجه به تولید داخلی و تولید کنندگان داخلی و کشاورزی است که برنج و مرکبات را تولید می‌کند.

رئیس جمهور با اشاره به احیای کارخانه چوب و کاغذ گفت: امروز توانستیم کشور را در زمینه واردات کاغذ بی‌نیاز کنیم.

وی با با بیان اینکه کارخانه نساجی دیروز احیا شده است و باید گام‌های تازه برای آن برداریم، به ظرفیت استان مازندران از جمله نیروی انسانی کارآمد اشاره کرد و گفت: وظیفه ما در دولت این است که زمینه مشارکت مردم را در همه بخش‌ها آماده کنیم زیرا راه مقاومت، ایستادگی و استقلال کشور در اقتصاد مقاومتی و تولید است و همه بخش‌ها باید نسبت خود را با بخش خصوصی و مردم ترسیم کنند.

رئیس جمهور گفت: هیچ مسئله و مشکلی در کشور وجود ندارد که حل نشود و حل آن به دست توانای مردم خواهد بود و اگر دیروز کسانی بودند که حل مسئله را به خارج از مرزها می‌بردند اما ما معتقدیم به تبعیت از رهبری فرزانه انقلاب حل مسائل کشور به دست زنان و مردان توانا قابل تحقق است زیرا بیگانه هیچ گره‌ای را از ملتی و کشوری نگشوده است و بیگانه دنبال منافع خود است.

وی ایجاد تعاونی مسکن برای کارگران را از طرح‌های حمایتی برشمرد و گفت: دولت برای حل مسائل فراروی جوانان نیز با تمام وجود آمادگی دارد.

نظر شما