شناسهٔ خبر: 66691403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهدا نماد اخلاص و جهاد فی سبیل‌الله هستند+تصویر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا تابلوی تمام عیار اخلاص و عمل در راه خداوند و جهاد فی سبیل‌الله هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی در بیست و نهمین سالگرد شهادت سید محمد علی نقوی معروف به «چمران پاکستان» که در تالار شهر مشهد در عرصه میدان شهدا با حضور مسئولین و فرزند شهید نقوی برگزار شد، اظهار داشت: شهدا تابلوی تمام عیار اخلاص عمل در راه خداوند هستند، شاهدانی که در قیامت ما را با آنان می‌سنجد و زبان ما آن هنگام کوتاه است.

وی در خصوص شهید نقوی افزود: شخصیتی مثل شهید نقوی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سال‌ها بیش از آن که شراره‌های انقلاب آغاز شود،  در پاکستان می‌زیستف اما با معارف امام (ره) که به تبعید فرستاده شده بود آشنا شد در آن زمان که مستکبرین عالم و حکومت وقت ایران نمی‌خواستند پیام امام به جایی برسد و به عبارتی سخنان امام و شخصیت امام خمینی را سانسور می‌کردند, جوانی که دانشجوی پزشکی بود صدای امام را می‌شنود، تشخیص می‌دهد راه نجات عالم اسلام امام روح الله است. شهید نقوی از همان زمان بصیرت و شناخت امام خمینی را داشت و آرمان خود را جهانی می‌دانست.

شهید نقوی آرمان خود را جهانی می‌دانست

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: شهید نقوی آرمان خود را جهانی می‌دانست، خود را محدود به یک شهر و کشور نمی‌دانست، او تفکر جهان شهری داشت؛ مرز و زبان؛ برای او محدودیت ایجاد نکرده بود.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه شهید در زمان انقلاب به صف مبارزات امام خمینی (ره) می‌پیوندد، گفت: وقتی شاه ایران قصد سفر به پاکستان را داشت، قبل اینکه دانشجویان ایرانی راهپیمایی کنند و جلوتر از دانشجویان ایرانی مبارز، در پاکستان علیه استبداد شاه ظالم اقدام کرد؛ در سال‌های بعد این حرکت در آمریکا نیز راهپیمایی‌هایی صورت داد.

وی در خصوص رفتار شهید نقوی بیان کرد: خیلی مهم است جلوتر بودن از زمان عدم محدودیت مکانف پیشتازی، مرجع بودن، در زمانی که در محدودیت اقلیت دینی مذهبی هستی، گفتمان و زبانت شنیده نشود همانطور که  رهبر انقلاب در جمع نمایندگان سال 88 فرمودند؛ باید اصول را شناخت و بر اصول پا فشاری کرد، ممکن است امروز شما تنها باشید شما رویه‌ها را اصلاح خواهید کرد نماد خواهید شد، مثل نماد شهید مدرس و حرکت شهید مدرس امروز یک نماد است.

شهید نقوی جریان ساز بوده است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  با توجه به جریان‌سازی شهید نقوی عنوان کرد: شهید نقوی جریان‌ساز و بصیر بوده است، وی جریان دانشجویی مومن و شیعی را در پاکستان سازماندهی و تشکل درست می‌کند؛ آن را به میدان می‌آورد و معارف را توسعه می‌دهد؛ طبق گفته فرزندشان ایشان اهل حرف نبود بلکه اهل عمل  و خستگی‌ناپذیر بود، بعضی شخصیت‌ها را خداوند بیدار می‌کند تا نماد شوند نمونه آن شهید عارف حسینی، نقوی، از این چهره‌ها هستند.

قاضی‌زاده هاشمی گفت: تمام عالم اطرافشان در خوابند اما اینان بیدار می‌شوند، چون فطری هستند، این بیداری به خاطر ظلم صهیونیسم جهانی به مردم مظلوم غزه اتفاق افتاد، ما شاهدیم جمعی از دانشجویان آمریکایی به پا می‌خیزند چرا که مقابله با ظلم فطری است.

رسانه‌های جهان بدنبال غفلت خواب زدگی مردم هستند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: اگر کسی بیدار می‌شود و جهاد می‌کند اصل صدور انقلاب بر همین معنا است این پیام فطری توحیدی را یک عده درک می‌کنند و بر این اساس آن عمل می‌کنند باوجود اینکه امپراتوری رسانه‌ای مستکبرین جهان به‌دنبال گمراهی و غفلت مردم و خواب‌زدگی جامعه در برابر این حوادث و اتفاقات هستند.

پیام امام خمینی به مردم عالم، بیداری است

وی در رابطه با اندیشه شهید نقوی، افزود: شهید نقوی تمام این کارها را انجام داد، چرا که بیدار شده بود، اصل انقلاب اسلامی در عصر حاضر نیز همین پیام امام (ره) یعنی ایجاد بیداری در عالم است، برای اینکه فهم مستقل پیدا کنیم و انسان از سیطره شیاطین خارج شود. حضرت امام،وقتی از صدور پیام انقلاب صحبت می‌کنند می‌فرمایند این به معنای صدور ارزش‌ها است.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم ارزش‌هایی مانند استقلال، عدم وابستگی، خودکفایی، حمایت از مستضعفان را در یک جامعه ایجاد کنیم پیام انقلاب صادر شده است. شهید نقوی هم خودش این شخصیت را پیدا کرد و هم اینکه در جامعه اطرافش آن را ایجاد کرد او بدنبال تعریفی برای خود نبود بلکه خداوند او را در مرتبه بالایی قرار داده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد:حضرت آقا فرمودند که فضیلت یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، لذا مهم است وقتی از شهدا صحبت می‌کنیم درس بگیریم و مسیری باشد که در آن مسیر حرکت کنیم؛ آنقدر در این مسیر پا فشاری کنیم تا خداوند به ما جایزه شهادت عطا کند، اخلاص شهید و دلدادگیش به امام باعث شد خداوند او را هدایت کند و چراغ راهنما برای جوانان کشورش شود.

شهدا به ما یاد می‌دهند بهانه را از خود دورکنیم

وی درباره حضور شهید نقوی در جنگ ایران عراق و کمک به رزمندگان گفت: وقتی امام (ره) از همه جوانان ایرانی می‌خواهند که در جنگ حضور یابند شهید از کشور پاکستان صدای امام را می‌شنود خود را به یاری رزمندگان می‌رساند، روزی 17 ساعت کار می‌کرد؛رسیدگی به رزمندگان یا زمانیکه مشکل دارو پیدا می‌شود شهید حجم زیادی دارو را به سختی تهیه می‌کند از پاکستان  و با وجود تمام مشکلات مسیر داروها را به ایران می‌رساند.

قاضی‌زاده هاشمی اظهارکرد: شخصیت و شرف شهید نقوی هیچ مانعی را به رسمیت نمی‌شناسند شهید نقوی و شهید چمران به ما یاد می‌دهند که بهانه ها را از خود بگیریم بهانه ای به نام خستگی، امکان، مادیات، مذهب ،مرز، جنسیت، همه اینها بهانه است، بهانه را از خود بگیریم آن زمان خدا وجودمان را اثرگذار و جهانی می‌کند.اخلاص شهید نقوی باعث شد خدا آن را هدایت کند چراغ هدایت راهنمای جوانان کشور خودش قرار دهد شهدا دنبال نام و نشان برای خود نبودند بدنبال تعریفی برای خود نبودند خداوند آنان را در مرتبه بالا قرار داده است.

به گزارش تسنیم، شهید سید محمد علی نقوی «چمران پاکستان» بنیانگذار بزرگترین سازمان دانشجویی شیعی پاکستان به نام سازمان دانشجویان امامیه با حدود 5 میلیون عضو مروج گفتمان انقلاب اسلامی در پاکستان معرف امام خمینی و ولایت فقیه به مردم پاکستان در زمانی که شناختی نداشتند و امام راحل در نجف حضور داشتند.

عامل کنسلی سفر محمدرضا پهلوی به پاکستان، مسئول ستاد استقبال بی‌نظیر در پاکستان از آیت‌الله خامنه ای در دوران ریاست‌ جمهوری معظم له، عامل برگزاری برائت از مشرکین در حجف سال‌هایی که پس از حج خونین ایرانی‌ها حضور نداشتند، شکنجه شدن در زندان‌های سعودی، حضور در دفاع مقدس در کنار رزمندگان ایرانی در دو نوبت و طبابت در جبهه‌ها، از اولین نفراتی که شعار مرگ بر آمریکا را به مردم پاکستان آموخت و با سد مسیر حرکت بوش پدر اقدام به آتش زدن پرچم شیطان بزرگ کرد، وی سرانجام توسط تکفیری‌ها در سال 1373 به شهادت رسید.

لازم به ذکر است، در پایان مراسم از کتاب مستند زندگی شهید به نام «مون سون» با حضور فرزند این شهید رونمایی شد.

انتهای پیام/282/

نظر شما