شناسهٔ خبر: 66690195 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

بنیاد دعبل خزایی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است

اصفهان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: بنیاد دعبل خزاعی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که ذیل سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت بنیاد دعبل خزاعی اظهار کرد: این بنیاد یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است که ذیل سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کند و نگاه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام محمد قمی به این بنیاد، بسیار ویژه است.

وی توجه به نیازمندان، مظلومان و بیچارگان و دستگیری از محرومان را سیره اهل بیت (ع) دانست و افزود: از سیره امامین انقلاب نیز این موضوع برمی‌آید که تا می‌توانیم از این افراد دستگیری کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان توجه به پیرغلامان و پیشکسوتانی که در سرودن اشعار آئینی زحمت می‌کشند را نیز امری ضروری دانست و گفت: گسترده حضور این عزیزان در همه نقاط استان اصفهان وجود دارد، اما حضور آنها در برخی از شهرستان‌ها از جمله کاشان بیشتر است و از این رو بنیاد دعبل خزاعی در این شهرستان به صورت مستقل راه‌اندازی شد.

وی در ادامه با بیان روایتی از امام رضا (ع) که می‌فرماید: «… فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا؛ … که اگر مردم زیبایی‌های گفتار ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند» اظهار کرد: شهدا انسان‌های بسیار برجسته و بزرگی بودند و دست مبارک امام راحل بر سر شهدا و جوانان بود که تحولی عمیق در آنان ایجاد کرد.

نظر شما