شناسهٔ خبر: 66689380 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

رسول فرخی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها:

تعطیلی شنبه فرصت خوبی برای اقتصاد کشور در حوزه تجارت بین‌المللی خواهد بود

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درخصوص تصویب تعطیلی شنبه‌ها به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: به‌موجب تعطیلی‌ها شنبه‌ها فرصتی ارزنده برای خانواده‌ها رقم خواهد خورد تا بتوانند بیش‌ازپیش و پس از یک هفته کاری در کنار یکدیگر باشند و مسیر بازیابی فرصت‌های بیشتر در کنار خانواده‌ بودن را طی کنند.

صاحب‌خبر -

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها درخصوص تصویب تعطیلی شنبه‌ها به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: به‌موجب تعطیلی‌ها شنبه‌ها فرصتی ارزنده برای خانواده‌ها رقم خواهد خورد تا بتوانند بیش‌ازپیش و پس از یک هفته کاری در کنار یکدیگر باشند و مسیر بازیابی فرصت‌های بیشتر در کنار خانواده‌ بودن را طی کنند. از طرفی دیگر به‌موجب این روند فرصت استراحت بیشتری برای افراد رقم خواهد خورد و بدین ترتیب بازدهی و بهره‌وری نیز ارتقا پیدا خواهد کرد چراکه افراد با آرامش خاطر بیشتری هفته کاری خود را آغاز خواهند کرد.
 وی بااشاره به افزایش تعاملات بین‌المللی در اثر تعطیلی شنبه‌ها افزود: از دیگر مزایای تعطیلی شنبه‌ها، افزایش فرصت تعامل با کشورهای دوست و همسایه است. براین اساس حضورمان در بازار بین‌المللی تقویت خواهد شد و غیبتمان در مبادلات با دنیا به یک روز کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین این روند بر حوزه اقتصادی اثرات حائزاهمیتی خواهد داشت و موجب‌ می‌گردد تا فعالیت‌های اقتصادی با آرامش خاطر و فرصت حضور بیشتر دنبال شود.
 فرخی تصریح کرد: تعطیلی روز شنبه کشور را با بازار‌های دادوستدهای اقتصاد جهانی هماهنگ‌تر خواهد کرد. بنابراین این روند می‌تواند بر تقویت تولید و درنتیجه بهبود اوضاع اقتصاد داخلی اثرگذار باشد.
 عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها با اشاره به افزایش ظرفیت‌های صادراتی همچنین خاطرنشان کرد: تعطیلی شنبه‌ها، افزایش هماهنگی در تجارت را سبب خواهد شد و امکان افزایش تعامل با کشورهای مختلف دنیا را تحقق خواهد بخشید. درنتیجه رقم خوردن این مهم، ورودمان به بازارهای بین‌المللی تقویت خواهد شد و چه‌بسا بازاریابی بین‌المللی خواهیم کرد و مبادی صادراتی بیشتری را به دست خواهیم آورد.
او اضافه کرد: با توجه به اینکه کشور از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره از سوی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی مورد هجمه سنگین قرارگرفته است  و هرروز با استفاده از ظرفیت‌های مختلف با عناوین متفاوت درصدد گسترش فشار اقتصادی در کشور هستند تا امکان استفاده از  ظرفیت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را کاهش دهند و مهم‌ترین محور توسعه در کشور را که استفاده از ارزش‌افزوده اقتصادی و تجارت بین‌المللی وهمچنین استفاده از فرصت‌ها و تعاملات اقتصادی با جهان است را خدشه‌دار کنند، می‌توان عنوان داشت که تعطیلی روز شنبه فرصت خوبی برای اقتصاد کشور در حوزه تجارت بین‌المللی خواهد بود. 
فرخی بابیان اینکه مطابق با اصل ۹۴ قانون اساسی تأيید و اجرای نهایی تعطیلی شنبه‌ها  مطابق با نظر شورای نگهبان خواهد بود، تأکید کرد:  به طورحتم تصمیم‌گیری درخصوص تعطیلی شنبه‌ها همسو با فتوای مراجع بزرگوار است و بی‌شک این تصمیم به اقتدار نظام  جمهوری اسلامی در منطقه و جهان منتهی خواهد شد. 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: بی‌شک رفع موانع اقتصادی گامی مؤثر است و موجب بهبود معیشت مردم خواهد شد. تعطیلی‌  شنبه‌ها همچنین به سبب افزایش ظرفیت‌های اقتصادی حائز اهمیت و فرصت‌آفرین تلقی می‌گردد.

نظر شما