شناسهٔ خبر: 66688151 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به کشورهای همسایه صادر می‌شود

اقتصادنیوز: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزش جوار کارگاهی را از راهبردهای سازمان فنی و حرفه‌ای در سال جاری برشمرد و گفت: توسعه دیپلماسی مهارت را به عنوان یک سیاست خلاقانه در ارتباط با سایر کشورها در دستور کار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۴۱۰۰ مرکز آموزش جوار کارگاهی در کشور به منظور تربیت نیروی ماهر و متخصص خبر داد و گفت: در سال جاری افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزش جوار کارگاهی را به عنوان یک راهبرد اساسی در دستور کار داریم.سازمان فنی و حرفه‌ای با داشتن بیش از ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۶۵۸ کارگاه آموزش دولتی، ۵۰۰۰ مربی در بخش دولتی و ۴۱۶۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در صنایع بزرگ سهم بسزایی در امر مهارت‌آموزی دارد.

وی تاکید کرد: با وجود مراکز آموزشی و آموزشگاه‌های آزاد مهارتی،۶۰ درصد ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در عین حال توسعه دیپلماسی مهارت را از جمله برنامه‌های در اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: تقویت دیپلماسی مهارت با کشورهای همسایه از برنامه‌هایی است که امسال با جدیت دنبال خواهیم کرد و معتقدیم که از طریق آن می‌توان در صدور توانمندی‌های ایران در امر آموزش‌های مهارتی به کشورهای هدف بهره برداری کرد.

عظیمی آمادگی سازمان فنی و حرفه‌ای در خصوص اعزام مربی به کشورهای همسایه، تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار کشورهای هدف و انتقال تجربیات در زمینه مهارت‌ها و استانداردهای آموزشی را اعلام کرد.

وی در پایان بهره‌گیری از تجربیات کشورها در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سنجش صلاحیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال جاری توسعه دیپلماسی مهارت و گسترش چتر آموزش‌های مهارتی فراتر از مرزها را به عنوان یک سیاست خلاقانه در ارتباط با کشورها دنبال و از ظرفیت‌ سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای خلق ثروت استفاده خواهیم کرد.

نظر شما