شناسهٔ خبر: 66685964 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

از دبی مقصد محبوب سرمایه‌گذاران تا سرمایه‌گذاری میلیاردی قطر در حوزه تحول دیجیتال از دبی مقصد محبوب سرمایه‌گذاران تا سرمایه‌گذاری میلیاردی قطر در حوزه تحول دیجیتال

الامارات الیوم: دبی مقصد محبوب سرمایه گذارن دبی برای سومین سال متوالی در صدر فهرست بهترین مقاصد جهانی برای جذب پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2023 قرار گرفت. دبی همچنین علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش‌های اصلی از جمله کالاهای مصرفی،

صاحب‌خبر -

الامارات الیوم: 

دبی مقصد محبوب سرمایه گذارن 

دبی برای سومین سال متوالی در صدر فهرست بهترین مقاصد جهانی برای جذب پروژه های سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سال 2023 قرار گرفت.

دبی همچنین علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش‌های اصلی از جمله کالاهای مصرفی، انرژی، تجارت الکترونیک و گردشگری، رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده است. 

عملکرد متمایز دبی در جذب پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، رشد اقتصادی قوی دبی و جذابیت آن برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی را تأیید می‌کند.

دبی نه تنها به سرعت در حال توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری جهانی همگام است، بلکه استانداردهای جدیدی برای رشد قوی و پایدار ایجاد می کند.

 

الشرق الأوسط: 

افزایش 26 درصدی مسافران فرودگاه‌های عربستان 

اداره کل آمار عربستان در بیانیه‌ای درباره وضعیت تردد مسافران در فرودگاه‌های این کشور در سال گذشته، داده‌های جدیدی ارائه کرد.

بر اساس داده‌های اداره مذکور، شمار مسافران فرودگاه‌های عربستان در سال 2023، با افزایش 26 درصدی در مقایسه با سال 2022، به 112 میلیون نفر رسیده است.

شمار مسافران پرواز‌های بین‌المللی در فرودگاه‌های کشور با افزایش 46 درصدی در مقایسه با سال 2023، به 61 میلیون نفر رسیده است.

همچنین شمار مسافران پرواز‌های داخلی با افزایش 9 درصدی در مقایسه با سال 2022، به 51 میلیون نفر رسیده است.

اداره کل آمار عربستان اعلام کرد که شمار پرواز‌های بین‌المللی عربستان در سال گذشته با افزایش 36 درصدی در مقایسه با سال 2022، به طور تقریبی به 349 هزار پرواز رسید.

 

روسیا الیوم: 

سرمایه‌گذاری میلیاردی قطر در حوزه تحول دیجیتال

 قطر، یک بسته مشوق به ارزش 9 میلیارد ریال قطر (حدود 2.47 میلیارد دلار) برای اجرای تحول دیجیتال از طریق افزایش سرمایه گذاری در زمینه فناوری، نوآوری و هوش مصنوعی اختصاص داده است.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر در سخنرانی خود در مجمع اقتصادی قطر، تاکید کرد که اقتصاد قطر به تحقق شاخص های مبتنی بر ثبات و شکوفایی ادامه می دهد.

وی افزود که تولید ناخالص داخلی با قیمت های ثابت تا سه ماهه سوم 2023 رشدی به میزان 1.6 درصد داشته و این رشد با بهبود شاخص های ثبات مالی با طرح مالی منعطف دولت در قبال نوسانات قیمت های انرژی همزمان شده است.

آل ثانی از راه اندازی پروژه هوش مصنوعی «الفنار» که مبتنی بر جمع آوری اطلاعات بازگردانی کیفیت به زبان عربی است و به غنی سازی مدل های زبانی بزرگ و حفظ هویت عربی کمک می کند، خبرداد.

 

خبرگزاری رسمی کویت: 

دولت جدید کویت سوگند قانونی یاد کرد

مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت امروز چهارشنبه طی فرمانی، احمد عبدالله الاحمد الصباح، را به عنوان نخست وزیر کویت منصوب کرد.

نخست وزیر و اعضای کابینه جدید کویت امروز در برابر امیر این کشور سوگند قانونی یاد کردند.

امیر کویت پس از مراسم سوگند یاد کردن دولت جدید، تاکید کرد که کویت در مرحله جدیدی از اقدامات جدی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه کویت به حرکت در مسیر اصلاحات ادامه می‌دهد، گفت: سوگند خورده‌ایم، از آزادی‌های شهروندان و منافع و اموال آنها دفاع کنیم.

مشعل الاحمد خطاب به دولت جدید گفت که باید برای تحقق دستاوردهای حقیقی و واقعی تلاش کنند و به اصول ثابت و قوی و وحدت ملی پایبند باشند.

 

خبرگزاری رسمی عراق:

 تاسیس دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه بغداد

 نعیم العبودی، وزیر آموزش عالی عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که اقداماتی برای تاسیس دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه بغداد صورت جریان دارد.

العبودی با اشاره به شتاب هوش مصنوعی در دانشگاه‌های عراق، گفت که عراق باید با این شتاب همراهی کند.

وی بر وجود پژوهش‌های علمی در حوزه تخصصی هوش مصنوعی در دانشگاه بغداد تاکید کرد.

وزیر آموزش عالی عراق تاکید کرد که این وزارتخانه به دنبال تاسیس دانشکده تخصصی هوش مصنوعی در دانشگاه بغداد است و رایزنی با رئیس دانشگاه ادامه دارد.

وی بیان کرد که سایر دانشگاه‌های عراق نیز برای تاسیس دانشکده هوش مصنوعی تلاش می کنند.

 

منبع: sharghdaily-930882

نظر شما