شناسهٔ خبر: 66685629 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیریت شهری و شورا‌ها ‌نتوانستند ‌مشکلات شهری را حل کنند‌

رئیس شورای شهر کرج، با تاکید بر اینکه دولت و بدنه سرمایه گذار به تنهایی نمی توانند در بحث جهش تولید اقداماتی داشته باشند، گفت: شوراها، مدیریت شهری و سرمایه‌گذارها در این راستا می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مسعود محمدی در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، اظهار داشت: برخی مشکلات کلانشهر‌ها مشترک است و این اشتراک نشان دهنده این بوده که مدیریت شهری و شورا‌ها به تنهایی نتوانستند این مشکلات را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه ازجمله این مشکلات می‌توان به زمین‌های قولنامه‌ای، درآمد‌های پایدار، تمدید تبصره 6 و…  اشاره کرد، افزود: زمانی که این مشکلات به صورت مکتوب و مشترک ارسال می‌شود، اثرگذاری بیشتری در مجلس و دولت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه برای نظم، توسعه بصری، زیباسازی و آرامش شهری قم فکر شده است، عنوان کرد: همچنین توسعه شهر قم در مباحث عمرانی نیز رقم خورده است.

وی با اشاره به اینکه علت اصلی پیشرفت قم ثبات در مدیریت شهری و وجود مدیر کارآمد و سلامت است، خاطرنشان کرد: همچنین نسبت بودجه عمرانی به جاری شهرداری قم نشان از چابکی شهرداری قم دارد.

محمدی با تاکید بر اینکه دولت و بدنه سرمایه‌گذار به تنهایی نمی‌توانند در بحث جهش تولید اقداماتی داشته باشند، تصریح کرد: شورا‌ها، مدیریت شهری و سرمایه‌گذار‌ها در این راستا می‌توانند نقش آفرینی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های مدیریت شهری در این عرصه زمین و صدور پروانه است، یادآور شد: این پتانسیل مدیریت شهری برای جذب سرمایه‌گذار و تحقق شعار سال اثرگذار است.

دولت و مجلس شوراها را رقیب ندانند

فرشید احمدی کیش نیز در حاشیه هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های اسلامی شهر‌های مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم درحال برگزاری است، به جایگاه اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شورا‌های شهر‌های مرکز استان اشاره و اظهار داشت: این اجلاس با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی توانسته در تبادل تجربیات و عملیاتی شدن تجربیات کمک بسیاری کرده و نیاز است مصوبات اجلاس قابلیت اجرا داشته باشد.

وی رقابت دولت با شورا‌های شهر را مطرح کرد و افزود: متأسفانه امروز شاهد رقابت بین دولت، مجلس و مدیران دولتی با شورا‌ها هستیم، در صورتی که دولت و مجلس باید شوراها را همکار و همیار خود ببنند و متاسفانه تلاش می‌کنند شورا‌ها را از مسیر واقعی خود خارج کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر یاسوج رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری را نیازمند همگرایی دولت مردان با شورای شهر دانست و بیان کرد: باید مدیر ارشد هر استان این همگرایی را ایجاد کند و همچنین به مواردی که در قانون اساسی برای شورا‌ها آمده عمل کنند.

وی به عملکرد شورا‌ها توجه و اذعان کرد: شورا‌ها پل ارتباطی بین مردم و دولتی‌ها هستند و صداقت شورا‌ها می‌تواند باعث اعتماد مردم شود و نیاز است مشکلات و چالش‌های را با مردم در میان بگذارند.

احمدی کیش در پایان پیشرفت شهر قم را مطلوب عنوان و بیان کرد: امروز شاهد شهری منظم و سبز در قم هستیم که نشان دهنده شهردار و شورایی همراه، همگرا و توانمند است.

انتهای پیام/

نظر شما