شناسهٔ خبر: 66684706 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

شریعتمداری: مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها اهانت به نظام است

مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سوالی که که نظر وی را پیرامون مصوبه امروز مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها پرسیده بود، گفت: متاسفانه این مصوبه برخلاف نظر نمایندگان موافق آن، نه فقط توجیه اقتصادی ندارد بلکه اهانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست.

صاحب‌خبر -

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان پیرامون مصوبه امروز مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش فارس، مدیر مسئول کیهان در پاسخ به سوالی که که نظر وی را پیرامون مصوبه امروز مجلس درباره تعطیلی شنبه‌ها پرسیده بود، گفت: متاسفانه این مصوبه برخلاف نظر نمایندگان موافق آن، نه فقط توجیه اقتصادی ندارد بلکه اهانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز هست.

وی افزود: در توجیه این مصوبه با اشاره به تعطیلی روز شنبه در آمریکا و اروپا، به استفاده از فرصت‌های تعامل اقتصادی با جهان تکیه می‌کنند و از توضیح درباره چهار نکته خودداری می‌ورزند و یا بی خبرند. اول آن که مگر تعداد مراکز تجاری و تاجرانی که با آمریکا و اروپا تعامل تجاری دارند چه میزان است؟ دوم آن که امروزه بیشتر تراکنش‌های اقتصادی الکترونیک است و به جای تعطیلی شنبه‌ها می‌توان بر عدم تعطیلی چند بانک در این روز تأکید کرد و از این گذشته مگر فاصله چند ساعته چه تاثیر قابل اعتنائی دارد که تصمیم به تعطیلی شنبه‌ها گرفته اند؟! و سوم این که از ابتدا تعطیلی دو روز در هفته را اصل گرفته اند و سپس درباره انتخاب پنجشنبه یا جمعه به بحث نشسته اند و به جای پنجشنبه به شنبه رسیده اند و در باره علت ترجیح شنبه به پنجشنبه می‌فرمایند تعطیلی پنجشنبه متضمن زیان ۸ میلیارد دلاری است! و توضیح نمی‌دهند که این رقم را از کجا آورده اند؟! و چهارم که از سه مورد دیگر اهمیت بیشتری دارد، شنبه روز تعطیل رسمی یهودیان است و نبایدنظام مقدس اسلامی به همراهی با آن‌ها متهم شود!

شریعتمداری در پاسخ به این سؤال خبرنگار ما که اعلام کرده‌اند بیت رهبر معظم انقلاب با این تعطیلی مشکلی نداشته است! گفت؛ روال و قاعده در بیت شریف حضرت آقا اینگونه نیست و به یقین در نقل این خبر اشتباهی رخ داده است که خطائی سئوال برانگیز است باید هرچه زودتر تکذیب کنند!

مدیر مسئول کیهان گفت؛ همین نسبت خلاف واقع به بیت رهبر معظم انقلاب که نباید بدون بررسی بماند، حکایت از آن دارد که تصویب کنندگان این مصوبه از صحت کار خود اطمینان ندارند و برای جبران این نقیصه به نقل خلاف واقع مورد اشاره روی آورده اند!

شریعتمداری افزود: فاصله زمانی ما با اروپا حدود ۳ تا ۴ ساعت و با آمریکا و اقیانوسیه در مواردی بیش از ۱۵ ساعت است؛ بنابراین هنگام روز ما در ایران باشب آن‌ها همزمان است. آیا باید روز‌ها را تعطیل کنیم و شب‌ها کار کنیم تا از همسوئی با کشور‌های غربی و همراهی با یهودیان عقب نمانیم؟!

نظر شما