شناسهٔ خبر: 66684445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

پلیس نیجریه: حمله به مسجد در شمال کشور، 24 زخمی برجای گذاشت

صاحب‌خبر -

شفقنا- پلیس نیجریه از زخمی شدن شماری از افراد از جمله چند کودک در نتیجه حمله به یک مسجد در شمال این کشور خبر می دهد.

به گزارش شفقنا، شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه عصر امروز (چهارشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که «عبدالله هارونا»، سخنگوی پلیس نیجریه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که در حمله به مسجدی در روستای دورافتاده «گادان» در ایالت کانو در شمال این کشور، دست کم 24 نمازگزار از جمله چهار کودک زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» آمریکا (AP)، هارونا در ادامه بیانیه خود تاکید کرد که فرد مظنون این حادثه یک مرد 38 ساله ساکن منطقه است که اعتراف کرده به دلیل «خصومت محض پس از یک اختلاف خانوادگی طولانی» به مسجد حمله کرده است.

در بیانیه سخنگوی پلیس نیجریه در این باره همچنین آمده است : تحلیل اولیه پزشکی قانونی نشان می دهد که یک انفجار بنزین روی داده با این حال تحقیقات کامل همچنان در جریان است.

در همین حال، روزنامه «دیلی تراست» نیجریه نیز ضمن اعلام این که نمازگزاران در داخل مسجد محاصره شده بودند و این مسئله فرار از انفجار را برای آنها دشوار کرد، افزود که فرد مظنون پیشتر نیز به دلیل همان اختلافات خانوادگی، به افرادی در منطقه حمله کرده بود.

پلیس نیجریه در بیانیه خود همچنین آورده است: اختلاف بر سر تقسیم ارث بوده و افرادی در مسجد حضور داشتند که (فرد مظنون) ادعا کرده در آن لحظه به وی خیانت کردند و این کار (حمله) را انجام داد تا صدایش شنیده شود.

این در حالی است که نیروهای پلیس نیجریه محل وقوع حمله به مسجد را به محاصره درآوردند و زخمی های این حادثه نیز به بیمارستانی در مرکز ایالت کانو منتقل شدند.

خبر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما