شناسهٔ خبر: 66684288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جایگاه والای زنان در نظام جمهوری اسلامی+ فیلم

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی با تأسیس دانشگاه‌ها و مدارس بستری برای علم‌آموزی، هنرآموزی و فعالیت‌های علمی و فرهنگی دختران فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

«ماموستا اقبال بهمنی» در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج با توصیه به دختران ایران زمین، خواستار الگوپذیری از قرآن و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و زنان صدراسلام شد و اظهار داشت: این الگو پذیری باعث تعالی و پیشبرد اهداف و رسیدن به خدای متعال خواهد شد.

وی توجه به شاخصه‌های اصلی زندگی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به عنوان ارزش‌های زندگی یک انسان قابل ارزیابی و الگوسازی برای زنان امروزی دانست و گفت: الگوبرداری از این بانوی بزرگ اسلام باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

منتخب مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه زن در کشور تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با تأسیس دانشگاه‌ها و مدارس بستری برای علم‌آموزی، هنرآموزی، دانش و فعالیت‌های علمی و فرهنگی ویژه دختران فراهم کرده و فرزندانمان می‌توانند از این ظرفیت در جهت پیشرفت هر چه بیشتر خود و جامعه به نحو احسن استفاده کنند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران، زن همان حقوقی را دارد که مرد از آن حقوق بهره‌مند است؛ یعنی دختران نیز همانند پسران می‌توانند با رعایت و حفظ چارچوب‌ها در جامعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی داشته باشند.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: خوشبختانه زنان کشورمان از جمله در استان کردستان همواره موفقیت‌های زیادی را در عرصه‌های مختلف کسب کرده و افتخارآفرین بوده‌اند.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: نظر اسلام و سیره ائمه(ع) درباره زن نیز همان رعایت حق و حقوق دختران همانند مردان است که خوشبختانه امروز شاهد این مهم و حضور بانوان در سطح جامعه هستیم.

در ادامه گوشه‌ای از این گفت‌وگو را به صورت ویدئویی ببینید:

.

انتهای پیام/481/

 

نظر شما