شناسهٔ خبر: 66684037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

بادامچیان: گرانی‌های روزافزون همه را خسته کرده است

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی، به جماران گفت: گرانی‌های روزافزون همه را خسته کرده است. اولویت نمایندگان مجلس دوازدهم باید کنترل تورم و گرانی‌های روزافزون باشد تا بتوانند رضایت مردم را کسب کنند. این گرانی‌ها واقعا مشکلات جدی برای کشور پدید آورده و راهکار ما ثبات قیمت‌ها است.

صاحب‌خبر -

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه نیازمند تحول عمیق در کشور هستیم، گفت: نمایندگان مجلس دوازدهم باید به فکر کنترل تورم و گرانی‌های روزافزون باشند تا بتوانند رضایت مردم را کسب کنند. این گرانی‌ها واقعا مشکلات جدی برای کشور پدید آورده و راهکار ما ثبات قیمت‌ها است.

به گزارش جماران، اسدالله بادامچیان در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص اولویت‌های مجلس دوازدهم، اظهار داشت: در این دوره افراد تازه‌ای وارد مجلس شده‌اند و تنها ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس یازدهم توانستند رأی مجدد مردم را به دست بیاورند و البته تعدادی از نمایندگان ادوار مجلس نیز در مجلس دوازدهم حضور خواهند داشت.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات مجلس دوازدهم، فهرست‌ها کمتر تأثیر داشتند، افزود: باندبازی‌ها همیشه مزاحم کشور بوده است. مردم دیگر از دعوا‌های جناحی عبور کرده‌اند و بیشتر توجه به این دارند که کدام افراد بیشتر می‌توانند مشکلات آن‌ها را حل کنند و دیگر کسی به اصلاح‌طلب و اصولگرا بودن این افراد توجه نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازمند تحول عمیق در کشور هستیم، گفت: ما به عنوان یک حزب با سابقه ۶۰ ساله که با عنایت امام تأسیس شده، نظرات خودمان را به نمایندگان فراکسیون مؤتلفه منتقل می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم اولویت‌هایی که احصاء کرده‌ایم را پیگیری کنند. تصمیم نهایی را نمایندگان مجلس می‌گیرند، ولی ما در جلسات به عنوان مشورت به آن‌ها گفته‌ایم که اولین اولویت شما باید نظام بودجه‌ریزی کشور باشد. در طی این ۴۰ سال مسئولین تلاش‌های زیادی برای کشور داشته‌اند، اما نظام بودجه‌ریزی کشور نیازمند تحول و تکامل است.

بادامچیان با تأکید بر اینکه گرانی‌های روزافزون همه را خسته کرده است، افزود: دومین اولویت نمایندگان مجلس دوازدهم باید کنترل تورم و گرانی‌های روزافزون باشد تا بتوانند رضایت مردم را کسب کنند. این گرانی‌ها واقعا مشکلات جدی برای کشور پدید آورده و راهکار ما ثبات قیمت‌ها است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نمایندگان برآمده از مجلس با مشارکت پایین می‌توانند مجلسی قوی را شکل بدهند که تحولات عمیق در کشور به وجود بیاورد؟ تأکید کرد: به هر حال در دور اول انتخابات حدود ۲۵ میلیون نفر از مردم شرکت داشتند و کسانی که انتخاب شده‌اند نماینده مردم هستند و حالا باید بدون توجه به دعوا‌های سیاسی مشکلات مردم را حل کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص انتخاب رئیس مجلس دوازدهم، گفت: دعوا‌های سیاسی همیشه وجود داشته و افراد مختلف علیه فرد یا جناح رقیب اقداماتی انجام می‌دهند که در ایام انتخابات یک چیز معمول است. در هر صورت چند گزینه از جمله آقایان قالیباف، ذوالنوری و متکی برای ریاست این دوره از مجلس مطرح هستند. این طور نیست که ما موضع خودمان را اعلام نکرده باشیم، اما در نهایت نمایندگان مجلس تصمیم‌گیری خواهند کرد و باید منتظر تصمیم آن‌ها بود.

وی همچنین در خصوص اینکه تصمیم‌گیران کشور باید چه اقداماتی انجام دهند که در انتخابات‌های بعدی شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم؟ اظهار داشت: تازه انتخابات برگزار شده و برای اظهارنظر در خصوص چهار سال آینده هنوز زود است، اما اگر نمایندگان تلاش کنند به دور از جناح بازی‌های سیاسی فقط به فکر رفع مشکل مردم باشند، مشارکت هم بیشتر خواهد شد.

نظر شما