شناسهٔ خبر: 66683840 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جدیدترین پیش‌بینی تحلیل‌گران بازار ارز

هم‌اکنون دلار بازار آزاد در کانال ۵۸ هزارتومانی قرار دارد که براساس تحلیل کارشناسان در آینده نزدیک احتمالا دلار به نرخ ۵۲ هزارتومان نیز باز خواهد گشت.

صاحب‌خبر -

از ابتدای فروردین‌ماه قیمت دلار در بازار آزاد روند صعودی به خود گرفت و پس از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی اسرائیل، نرخ ارز در بازار غیررسمی از مرز ۷۰ هزار تومان هم عبور کرد اما از دو هفته گذشته نرخ دلار در بازار روند نزولی داشته و این کاهش قیمت همچنان ادامه دار است.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد موجب انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس به دلیل عدم ورود بانک مرکزی برای کنترل وضعیت دلار شد به طوری که پای محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی برای ارائه توضیحات و تشریح سیاست‌های کلان بانک مرکزی برای ساماندهی بازار آزاد ارز به تلویزیون و مجلس باز شد و اعلام کرد «این نرخ‌ها هیجانی و موقتی است و با پایان یافتن تنش‌ها، نرخ ارز به محدوده مشخص شده قبلی باز خواهد گشت.»

با توجه به توضیحات رئیس بانک مرکزی و تداوم نزولی قیمت دلار در بازار آزاد، هم اکنون پس‌از گذشت یک ماه از زمان ذکر شده، قیمت دلار به کانال ۵۸ هزار تومانی رسید، این قیمت فعلی دلار به کمترین رقم از نیمه اسفند تا کنون رسیده است.

جدیدترین پیش‌بینی تحلیل‌گران بازار ارز

هم‌اکنون قیمت دلار ۵۸ هزار و ۶۹۰ تومان رسید؛ به دلیل کاهش قیمت و آرامش در بازار دلار، دلالان نقره داغ شدند و خریداری در میدان نیست. همچنین براساس گفته عده‌ای از کسبه بازار دلار، نرخ این ارز در روزهای نزدیک وارد کانال ۵۷ هزار تومان نیز خواهد شد

البته ناگفته نماند، قیمت دلار در بازار آزاد همچنان تداوم کاهش قیمت خود را حفظ کرده و طبق تحلیل کارشناسان این حوزه «اگر قیمت دلار از مرز ۵۷ هزار تومان به پایین کاهش قیمت داشت، قطعاً دلار در بازار آزاد کانال ۵۲ هزار تومان را نیز تجربه خواهد کرد.»

نظر شما