شناسهٔ خبر: 66683521 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

افزایش۱۱ درصدی حاشیه سود فولاد کاوه جنوب طی سه سال اخیر

تولید سومین فولاد ساز بزرگ کشور برابر ظرفیت اسمی

در حالیکه تولید اغلب فولاد سازان کشور به دلیل کمبود حامل های انرژی، افزایش هزینه های آن و محدودیت های ایجاد شده با کاهش مواجه شده است و در گزارش های ارائه شده آنها شاهد افت میزان سودآوری هستیم، فولاد کاوه جنوب کیش موفق شده، علاوه بر ثبت حاشیه سود مناسب، برابر ظرفیت اسمی کارخانه تولید کند.

صاحب‌خبر -

از آنجائی که  ظرفیت اسمی آهن اسفنجی این شرکت یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن در سال است و علی رغم تمامی محدودیت های ایجاد شده در تامین گاز این واحد به تولید یک میلیون و ۸۴۲ هزار تن دست یافته که خود موفقیت بزرگی در عرصه ی تولید به حساب می آید. 

فولاد کاوه جنوب کیش همچنین با تولید یک میلیون و ۵۷۹ هزار تن شمش فولاد در کنار رشد ۲/ ۵ درصدی، در رده  سومین فولاد سازان بزرگ کشور قرار گرفته است، این در حالیست که اکثر فولاد سازان با رشد منفی در تولید مواجه شدند.

از دیگر نکات بارز این شرکت میتوان به حاشیه سود آن اشاره کرد که طی سه سال گذشته از ۱۴ درصد به ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۲ رسیده است که این امر ماحصل مدیریت صحیح منابع، افزایش بهره وری، خرید و فروش هوشمندانه این واحد تولیدی اشاره کرد.

فولاد کاوه طی نه ماهه گذشته توانسته ماهانه ۳ درصد پیشرفت فیزیکی در طرح توسعه آهن اسفنجی که به میزان یک میلیون تن می باشد را در کارنامه کاری خود داشته باشد و بدین ترتیب طرح توسعه این شرکت طبق برنامه از پیش تعیین شده ظرف مدت ۲۴ ماه سرانجام در سال ۱۴۰۴ به بهره برداری خواهد رسید.

فولاد کاوه جنوب کیش همچنین بالاترین میزان عرضه شمش فولادی به نسبت تولید را از آن خود کرده و دو میلیون و ۵۱۸ هزار و ۹۴۰ تن شمش فولادی این شرکت در بورس کالا عرضه شده است.

از مزیت های بزرگ دیگر فولاد کاوه جنوب کیش دسترسی آسان به آبهای آزاد می باشد که این شرکت با معامله ۴۶۰ هزار تن شمش فولادی در رینگ صادراتی بورس کالا، بالاترین رقم فروش این رینگ را از آن خود کرده است.

در آخرقرار گرفتن در زمره سه فولاد ساز بزرگ کشور در چشم انداز این شرکت تعریف شده بود  که با توجه به رشد تولید و صادرات در سال  ۱۴۰۲ هم اکنون به آن دست یافته است.

نظر شما