شناسهٔ خبر: 66682832 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

چنارانی در نطق میان‌دستور؛

زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي نيشابور طي هشت سال هزار هکتار اضافه شد

صاحب‌خبر -
زيرساخت‌هاي شهرک‌هاي صنعتي نيشابور طي هشت سال هزار هکتار اضافه شد
خبرگزاری آریا - نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث توسعه صنعتی و شهرک‌ها و نواحی در این هشت سال که بنده خادم ملت بودم، هزار هکتار برای توسعه صنعت به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان اضافه شد؛ در حالی که تا سال 1386 مجموع شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه بنده فقط 1200 هکتار بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس، در نشست علنی امروز (چهارشنبه ، 26 اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) ، یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، به‌ویژه ایثارگران، آزادگان و فرماندهان آسمانی شده، خاصه فرمانده عالی‌رتبه دفاع مقدس، سرباز گمنام جبهه‌های سازندگی، حاج قاسم چنارانی را گرامی داشت.
وی ادامه داد: از کلاس درس و مدرسه با انتخاب مردم و افتخار هشت سال خادم مردم در خانه ملت بودم، تقدیر بر آن شد تا خدمت از مدرسه به مجلس و اینک از مجلس به سنگر دیگری شود و ما مأمور به وظیفه‌ایم.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادامه و در راستای امیدآفرینی، گوشه‌ای از پیگیری‌هایی که در این سال‌ها منتج به نتایج شیرین و اثربخش و ارتقاء زیرساخت‌های حوزه انتخابیه خود شده را نام برد و گفت: هرچند آنچه توانسته‌ایم لطف خدا بوده و بس و البته در راستای اجرای این پروژه‌ها بسیاری از مسئولان و عزیزان همراهمان بوده‌اند که همین‌جا از آن‌ها تشکر و قدردانی ویژه دارم.
چنارانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردم نامیده‌اند، اضافه کرد: در همین راستا باید از دو گروه از انسان‌های بی‌ادعا و خیرین، یعنی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در راستای محرومیت‌زدایی و آب‌رسانی و جاده سازی، و تیپ زرهی امام رضا(ع) ویژه تشکر کرد.
وی در ادامه با تشکر ویژه از وزیران آموزش و پرورش در مدت هشت سال نمایندگی او برای ساخت صد مدرسه و بزرگ‌ترین مدرسه ایران اسلامی که مدرسه صد وکیلی است و کمک‌های مضاعفی که به آموزش و پرورش نیشابور انجام شد، گفت: از وزیر آموزش و پرورش خواستاریم سهم دولت را در پروژه‌های خیرساز نیشابور از وزارتخانه به طور مستقل تأمین کند. البته از این وزارتخانه بابت ده‌ها میلیارد کمک و تجهیزات در ساخت و نوسازی آموزش و پرورش ویژه تشکر می‌کنم.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به دلیل اینکه بعد از صد سال اولین دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در نیشابور که مرکز استان نبود، ایجاد شد، اضافه کرد: خوشبختانه دو روز ملی جدید به دو روز ملی پیشین نیشابور اضافه شد، از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست دارم روزهای ملی را در سرتیتر برنامه سالیانه خود قرار دهد و حتماً در این روزها در نیشابور حضور فعال داشته باشد. نیشابوریان ثبت روزهای بعدی مفاخر و مشاهیر خود را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار دارند.
چنارانی با تشکر از رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور بابت خدمات ملی ویژه‌ای که به شهرستان‌های نیشابور بزرگ اختصاص دادند، مجوز بحث امداد و نجات کوهستان، ساخت پایگاه امداد و نجات امام رضا(ع) در شهرستان زبرخان، اخذ مجوز 12 هزار هکتاری بزرگ‌ترین پایگاه امداد و نجات شرق کشور و ده‌ها خدمات دیگر که قابلیت تقدیر و تشکر دارد را از جمله این خدمات عنوان کرد.
وی در ادامه با تشکر ویژه از وزیر بهداشت، گفت: مردمان نیشابور از سال 1392 منتظر ارتقاء دانشکده علوم پزشکی این شهرستان به دانشگاه بودند، خوشبختانه این ارتقاء انجام شد و علاوه بر اینکه مجوز رشته پزشکی در نیشابور اخذ و جذب اولین دانشجویان این رشته انجام شد؛ ده‌ها میلیارد تجهیزات پزشکی و اخذ ماده 23 بیمارستان 64 تخت‌خوابه زبرخان را هم شاهد بودیم؛ در ادامه این مسیر، تسریع در ساخت بیمارستان سوم نیشابور، ساخت بیمارستان 64 تخت‌خوابی زبرخان و تعیین تکلیف بیمارستان فیاض فیروزه درخواست ما و همه مردم نیشابور است.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس همچنین با تقدیر و تشکر ویژه از مجموعه وزارت نیرو و شخص وزیر در راستای افتتاح پست فوق توزیع بوجان با اعتبار 100 میلیارد تومان، گفت: این اقدام موجب مرتفع شدن افت ولتاژ شمال شهرستان نیشابور در بحث تولید و پوشش بخش صنایع و توسعه شد. همچنین اختتاص 600 میلیارد از محل فاینانس برای پست بینالود موجب رفع مشکل شهرک صنعتی خیام و شهرستان زبرخان شد که جای تشکر دارد.
چنارانی همچنین در بحث خط انتقال آب شرب از سد «بار» به شهرستان نیشابور و فیروزه و در بحث آبرسانی به روستاها و شهرها به خصوص از خیّر بزرگ آبرسان، حاج علی اکبر ابراهیمی ویژه تشکر کرد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس یازدهم در ادامه ضمن تشکر ویژه از وزیر نفت و مرحوم بازرگان، معاون پارلمانی سابق این وزارتخانه گفت: در هشت سال نمایندگی بنده در مجلس، شاخص گازرسانی روستاهای بالای 15 خانوار در شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه صددرصد شد؛ رد ادامه این مسیر و در بحث مسئولیت‌های اجتماعی، درخواست دارم اتمام پروژه کتابخانه مرکزی نیشابور را در دستور کار خود قرار دهند.
چنارانی از وزاری ارتباطات، آقایان آذری جهرمی و زارعی، هم تشکر کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی شهرستان‌های نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان‌جلگه و اجرای 100 کیلومتر فیبر نوری در این شهرشستان‌ها، ارتقاء پوشش شبکه‌های «همراه اول» و «ایرانسل» و نصب دکل و تجهیزات و تبدیل اینترنت 2G به 4G در بسیاری از روستاهای نیشابور که تقریباً هزینه‌ای بالغ بر 200 میلیارد تومان داشت، با همراهی و همکاری این وزار انجام شد.
وی در ادامه با تشکر ویژه از وزیران محترم کشور، آقایان رحمانی فضلی و وحیدی بابت ارتقاء بخش‌های زبرخان و میان‌جلگه به شهرستان و 4 بخش جدید و 2 شهر، تبدیل و ارتقاء سریعتر بخش سرولایت به عنوان نگین نیشابور بزرگ به شهرستان را خواستار شد.
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس تصریح کرد: در بحث توسعه صنعتی و شهرک‌ها و نواحی در این هشت سال که بنده خادم ملت بودم، هزار هکتار برای توسعه صنعت به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان اضافه شد؛ در حالی که تا سال 1386 مجموع شهرک‌های صنعتی حوزه انتخابیه بنده فقط 1200 هکتار بود.
چنارانی در پایان ضمن تشکر ویژه از وزیران راه و شهرسازی خاصه مرحوم رستم قاسمی و آقای بذرپاش، گفت: روکش راه‌های اصلی و فرعی و ساخت راه‌های روستایی در حال انجام است و بالغ بر 250 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شده است. پیمانکاران مشغول کار هستند، اما درخواست تأمین اعتبار داریم و از نظر ما باید ماده 23 مسیرهای نیشابور و کاشمر و نیشابور به تربت و نیشابور به قوچان و فیروزه به سلطان گرفته شود./
پایان پیام

نظر شما