شناسهٔ خبر: 66682310 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دانشمند ارشد OpenAI استعفای خود را از این شرکت اعلام کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- ایلیا سوتسکور، هم‌بنیان‌گذار و دانشمند ارشد OpenAI که در کودتای ناموفق علیه سم آلتمن نقش داشت، با انتشار پستی در ایکس اعلام کرد رسما از این شرکت پرحاشیه‌ جدا شده است.

به گزارش شفقنا از سیتنا ایلیا سوتسکور، هم‌بنیانگذار و دانشمند ارشد OpenAI که به عنوان یکی از عوامل دخیل در بحران سال گذشته‌ این استارتاپ (اخراج سم آلتمن) شناخته می‌شود، استعفای خود را از این شرکت اعلام کرد.

این خبر توسط سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، و خود سوتسکور در شبکه اجتماعی X به اطلاع رسید.

ایلیا سوتسکور در پستی در ایکس گفت: “پس از حدود ده سال، من تصمیم گرفتم OpenAI را ترک کنم.”

وی افزود: “مسیری که این شرکت طی کرده شگفت‌انگیز بوده است و من مطمئن هستم که هوش مصنوعی عمومی را ایجاد خواهد کرد که در عین حال ایمن و مفید باشد.”

سوتسکور در پست خود می‌نویسد: «من برای اتفاقات بعدی هیجان‌زده هستم. پروژه‌ای که از نظر شخصی برای من بسیار معنادار است و جزئیات آن را در زمان مناسب به اشتراک خواهم گذاشت.»

سم آلتمن در پست خود درباره‌ ایلیا سوتسکور نوشت : “ایلیا و OpenAI راه‌های خود را جدا می‌کنند. این برای من بسیار ناراحت‌کننده است؛ ایلیا یکی از بزرگ‌ترین ذهن‌های نسل ما، یک راهنمای روشن در حوزه ما و یک دوست عزیز است. هوش و دیدگاه او شناخته‌شده است؛ اما گرما و همدلی او کمتر شناخته‌شده اما به همان اندازه مهم است. OpenAI بدون او چیزی نبود که اکنون هست. اگرچه او قصد دارد بر روی پروژه‌ای شخصی که برایش بسیار معنادار است کار کند، من همیشه بابت آنچه که در اینجا انجام داده قدردان خواهم بود و متعهد به اتمام مأموریتی هستم که با هم آغاز کردیم.”

آلتمن همچنین اعلام کرد که جاکوب پاشوکی، مدیر تحقیقات OpenAI، به عنوان دانشمند ارشد جدید منصوب شده است.

برخی معتقدند سوتسکور در رابطه با OpenAI چیزهایی می‌داند که بقیه نمی‌دانند. تأثیر او در OpenAI و اخراج ناگهانی سم آلتمن هنوز به‌طور واضح مشخص نیست.

سوتسکور که در کودتای ناموفق علیه سم آلتمن نقش داشت، پس از تغییر نظر خود، تصمیم به ترک شرکت گرفته است. جدایی سوتسکور از OpenAI پس از کودتای ناموفق علیه سم آلتمن در نوامبر گذشته رخ داده است.

نظر شما