شناسهٔ خبر: 66681632 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اسرائیل: مصر درخواست ما برای باز کردن مرزها به روی ساکنان فراری غزه را رد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- اسرائیل روز چهارشنبه اعلام کرد که مصر درخواست تل آویو را برای باز کردن مرزها به روی ساکنان غزه که از جنگ فرار می‌کنند، رد کرده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه اسکای نیوز عربی نوشت: «دیوید مینسر سخنگوی دولت اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که از مصر در خواست کردیم که گذرگاه رفح را به روی ساکنین غزه که قصد دارند از جنگ بین اسرائیل و غزه که هفت ماه است ادامه دارد، فرار کنند باز کند، اما این درخواست رد شد».

مینسر افزود که اسرائیل چهار تیپ حماس را در رفح نابود خواهد کرد و نه لزوماً همه اعضای جنبش در آنجا را.

مقامات ارشد اسرائیلی با نگرانی از اینکه مصر از میانجیگری میان تل آویو و حماس در مورد آتش بس غزه و قرارداد گروگان‌گیری دست بردارد، هشدار دادند که در صورت ادامه بحران کنونی، همکاری نظامی و اطلاعاتی بین دو کشور آسیب خواهد دید.

مصر به همراه قطر و ایالات متحده در جریان جنگ میانجی گری مذاکرات بین اسرائیل و حماس بوده، مذاکراتی که بر آتش بس چند هفته‌ای، افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی متمرکز بود.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص گزارش داد که مقامات مصری برافراشتن پرچم اسرائیل در گذرگاه رفح را بسیار ناپسند دانسته و پس از آن هماهنگی عبور کامیون‌های کمک رسانی از خاک خود به غزه را متوقف کرده و اصرار دارد که طرف دیگر گذرگاه تحت کنترل فلسطینیان باشد.

این خبر را در وبگاه اسکای نیوز ببینید

نظر شما