شناسهٔ خبر: 66680496 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برخورداری ۶۵ محقق دانشگاه کاشان از حمایت ستاد توسعه فناوری نانو

اصفهان-دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در کشور گفت: در سال ۱۴۰۲ در سامانه حمایت ستاد نانو از دانشگاه کاشان تاکنون ۵۷ پروپوزال تعریف شده و ۶۵ محقق نیز از حمایت این ستاد برخوردار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عماد احمدوند بعداز ظهر چهارشنبه در نشست با استادان دانشگاه کاشان با بیان اینکه ستاد نانو مسیر ۲۲ ساله را طی کرده است اظهار کرد: در این مسیر توانمندی‌ها و ساختارهایی شکل گرفته است و ماموریت‌هایی برای این ستاد تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در شبکه آزمایشگاهی نانو کشور ۳۶۰ شرکت حدود هزار و ۷۰۰ محصول نانو مقیاس تولید کرده‌اند، افزود: با توجه به روند افزایش متخصصان و همچنین شرکت‌هایی با فناوری نانو، باید سیاست‌ها و حمایت‌های ستاد نانو تغییر یابد.

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در کشور با بیان اینکه در سال‌های اخیر از تحقیقات دانشگاهی حمایت ویژه‌ای شده است، گفت: اگر پایان نامه‌های ارشد و دکتری در محدوده فعالیت‌ها و اولویت‌های صنعتی باشد حمایت ما یک و نیم برابر بیشتر از حمایت‌های معمول خواهد بود.

احمدوند فعالیت‌های پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان را خوب ارزیابی کرد و افزود: در سال ۱۴۰۲ در سامانه حمایت ستاد نانو از دانشگاه کاشان تاکنون ۵۷ پروپوزال تعریف شده و ۶۵ محقق نیز از حمایت این ستاد برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه این پژوهشکده در راستای حمایت‌های ستاد نانو باید بهره‌وری داشته باشد، گفت: پژوهشکده نانو دانشگاه کاشان باید سعی کند تا در حوزه‌های مختلف کسب وکار، انرژی، محیط زیست و طرح‌های اولویت دار برنامه‌های خود را دنبال کند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در کشور مأموریت گرایی و تعاملات علمی با دیگر کشورها را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما