شناسهٔ خبر: 66680347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرمانده انتظامی البرز خبر داد؛

کلاهبرداری ۵۰ میلیاردی در سایت دیوار / متهم دستگیر شد

کرج- فرمانده انتظامی استان البرز گفت: فردی که از طریق سایت دیوار اقدام به ۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود با تلاش کارآگاهان پلیسی آگاهی استان دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حمید هداوند مطرح کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده کلاهبرداری با موضوع سرمایه گذاری از کلانتری ۱۳ باهنر به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز رسیدگی به موضوع در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد شاکی با مراجعه به سایت دیوار و آگهی با این عنوان که جذب سرمایه گذاری با پرداخت سود روزانه به ازای هر ۱۰۰ میلیون تومان مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود، به دفتر مدیر این آگهی مراجعه و وی با چرب زبانی مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان از شاکی دریافت می‌کند.

فرمانده انتظامی استان البرز عنوان کرد: شاکی در مراجعه بعدی به این دفتر متوجه می‌شود که دفتر به صورت روزانه اجاره داده شده و چنین شرکتی وجود ندارد که بلافاصله موضوع را با پلیس در میان می‌گذارد. پس از بررسی‌ها محل اختفای متهم در یکی از مناطق کرج شناسایی و وی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

سردار هداوند با بیان اینکه متهم با این ترفند توانسته بود ۵۰ میلیارد ریال از شاکیان کلاهبرداری کند، خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه از متهم وی ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود اما با مواجهه با مستندات جمع آوری شده به ناچار لب به اعتراف گشود.

وی بیان کرد: متهم در اعترافات خود بیان کرد که حدود سه ماه است از طریق درج آگهی به عنوان لنت فروشی در سایت دیوار و اخذ وجه نقد از مراجعان جهت سرمایه گذاری کلاهبرداری کرده و برای اینکه بتوانم عمل مجرمانه خود را انجام دهم اقدام به کرایه دفتر به صورت هفتگی کرده‌ام.

فرمانده انتظامی استان البرز در پایان با بیان اینکه پلیس با قدرت و تمام توان برابر قانون با هرگونه اقدام مجرمانه برخورد خواهد کرد، اعلام کرد: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را بلافاصله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

نظر شما