شناسهٔ خبر: 66680259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی رگبار باران با رعد و برق در اردبیل

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر الساس نقشه‌های هواشناسی طی چند روز آتی به طور متناوب شاهد رگبار باران توأم با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ برای اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی امروز چهارشنبه آسمان غالب مناطق استان نیمه ابری تا ابری با وزش باد پیش بینی می‌شود البته طی ساعات بعدازظهر امروز در مناطق کوهستانی استان رخداد رگبار باران دور از انتظار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه از امشب با ورود سامانه بارشی به منطقه تا عصر دوشنبه هفته آینده به طور متناوب شاهد رگبار باران توأم با رعدوبرق و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود، افزود: با توجه به شدت بارش در بعضی روزها، آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از این رو رعایت موارد توصیه شده در هشدار صادره هواشناسی سطح نارنجی - شماره ۴، اجتناب از اطراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع رسانی به عشایر جهت جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی جهت پیشگیری از خسارت، انجام تمهیدات لازم در ارگان‌های امدادی و گردشگری جهت آگاه سازی گردشگران تاکید می‌شود.

کوهی با بیان اینکه همچنین از نقطه نظر دمایی طی روزهای شنبه و یکشنبه دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه سلسیوس خنک‌تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

نظر شما